פיינאפ משיבה מלחמה לזבלנים

הווירוסים האחרונים הוכיחו כי כותבי הווירוסים לא מסתפקים בפגיעה במחשבי המשתמשים, אלא משתמשים ביכולות גם לצורך פגיעה במטרה ממוקדת ומוגדרת מראש. כחברת אבטחה ישראלית, אנו מאמינים שיש להשקיע לא רק בהגנה, אלא גם בהתקפה

הספאמרים משתוללים

למרות ההכרזות של גופים רבים על מלחמה ביצרני הוירוסים ומפיצי דואר זבל נראה כי העתיד אינו צופן בחובו בשורות טובות.

הווירוסים האחרונים הוכיחו כי כותבי הוירוסים לא מסתפקים בפגיעה במחשבי המשתמשים, אלא משתמשים ביכולות לצורך פגיעה במטרה ממוקדת ומוגדרת מראש. השימוש ביכולות של "הפצצה" ממוקדת אמנם נעשתה לאחרונה נגד גופים "לא אהודים" ועברה בסלחנות יתר של הציבור, אבל לא מן הנמנע שמחר ישתמשו ביכולות האלו כדי לפגוע בפעילות שוטפת של גוף מסחרי זה או אחר ויתרה מכך, בגוף ציבורי או ממשלתי, שהפגיעה בו עלולה לגרום לאסון ממש.

גם בתחום דואר הזבל, העתיד לא מבשר טובות. התוכניות של גביית כסף בגין כל משלוח דואר והכרזות המלחמה הפומביות על שולח דואר הזבל, לא רק שלא יפחיתו את כמויות דואר הזבל, אלא אף עלולות להחמיר את המצב.

רק לאחרונה שיתקו ספאמרים את האתר של חברת Lycos, לאחר שזו הכריזה באופן פומבי על מלחמה נגדם. וכמובן, קיים ההיבט הכלכלי: הספאמרים המקצועיים מקבלים כסף רב עבור שירותיהם והתמורה רק תגדל אם יוחלט לגבות כסף עבור משלוח ההודעות. עבור חברה המשלמת מיליוני דולרים עבור 30 שניות במשחק הגמר של הסופרבול לקהל לא ממוקד, כל עלות של משלוח הודעות דואר לקהל מפולח היטב תהיה בגדר השקעה כדאית.

דווקא הקטנים והבינוניים לא ממוגנים

יש לזכור שחברות הגדולות נמנעות כיום משימוש בפרסום בערוץ זה, עקב התדמית השלילית של השימוש בהפצת דואר זבל. מאחר שבשלב הזה כל המלחמות ב"זבלנים" רק בתחילת דרכן, לא נותר לנו אלא להגן על עצמנו, במיוחד כשמדובר בארגונים שכל התשתית העסקית שלהם מבוססת כיום על שימוש באינטרנט ובדואר אלקטרוני.

בעוד שחברות וארגונים גדולים דואגים למגן את מערכות התקשורת שלהן בצורה זו או אחרת, קיימים מגזרים שלמים שעקב חוסר מודעות או עלויות גבוהות לא נוקטים בשום אמצעי זהירות, או משתמשים באמצעי הגנה חלקיים. דומה הדבר לשימוש בקונדומים: דווקא במדינות נחשלות, שבהן סיכויי ההידבקות גדול יותר, השימוש באמצעי מניעה קטן יותר.

מאחר ששליחת דואר זבל והפצת וירוסים מכוונים, בדרך כלל, למערך נרחב של מחשבים, מנצלים הגורמים העויינים את אי מיגונם של מערכות מחשב רבות ומשתמשים בהן כ"לוחמים" לצורך המתקפה.

בעידן הפס הרחב, כל מחשב הופך להיות מכונה משומנת לצורך התקפה או הפצה של דואר, ולכן חובה לדאוג למיגון מקסימלי של כל מערכות המחשוב, כולל של אותם עסקים קטנים ובינוניים.

בעיה נוספת היא הצורך להגן בפני מספר רב של איומים ולבחור פיתרון זה או אחר, לעיתים ללא כל הבנה בנושא, ומאוחר יותר לגלות כי אוסף הפתרונות דורש מיומנות גבוהה בתחזוקתם.

יתרה מכך: האיומים החדשים מנצלים את ה"תפרים" בין המערכות השונות ואת חוסר היכולת של ארגונים רבים להקצות משאבים לצורך עדכון וניתור של אוסף מערכות האבטחה, ומצליחים, למרות כל אמצעי ההגנה, לחדור לתוך הארגון ולפגוע בו. כיום, יותר מ-50% מתעבורת הדואר הינה דואר זבל - והשיעור רק גדל. נסו לדמיין מה יקרה שהכמות תגיע ל-90%.

אותה רמת הגנה, בעלויות שניתן לעמוד בהן

חברת PineApp, שהוקמה כ-Spin-off של חברת אינטגרציה מובילה, למדה את הבעיות על בשרה בצורך לספק ללקוחותיה פתרון מקיף, קל לתחזוקה ולניהול שיהווה פלטפורמה להוספת הגנות בפני איומים חדשים בצורה קלה ומהירה.

מערכות Mail-SeCure להגנה על מערכות הדואר ומערכות SeCure, המיועדות לעסקים קטנים, מספקות פיתרון אבטחה מלא ונבנו תוך הקשבה והתאמה לצרכי הלקוח. החברה ניצלה את הקשר הקרוב עם לקוחותיה ואת היכולת להגיב מהר ללא מנגנוני בירוקרטיה, והעמידה מערכת המתחרה בהצלחה, ובמקרים רבים אפילו "פורצת דרך", בתחום ההגנה על הדואר והתכנים הנכנסים ויוצאים מהארגון.

הסיסמא של החברה היא "לספק לארגונים הקטנים והבינוניים את אותה רמת הגנה הקיימת בארגונים הגדולים בעולם, בעלות שיוכלו לעמוד בה".

מאמינים גם במתקפת נגד

מערכת PineApp Mail-SeCure כוללות מנגנוני הגנה רב שכבתיים בפני וירוסים, דואר זבל, התקפות וניהול מדיניות דואר ארגונית. המערכת מאפשרת לקבוע בכל ארגון הגדרות שונות לדואר זבל, כי הרי כל אחד רואה בסוגי דואר שונים דואר זבל.

היתרון הגדול במערכות Mail-SeCure הוא מנגנון העדכון והבקרה האוטומטי, אשר מבטל את הצורך ברדיפה אחר עדכוני מערכת. כל מכונה מתעדכנת בצורה אוטומטית על בסיס יומי, ללא צורך בהתערבות המשתמש, ומדווחת למוקד שירות מרכזי במקרה של תקלה.

כחברת אבטחה ישראלית, אנו מאמינים שיש להשקיע לא רק בהגנה, אלא גם בהתקפה. PineApp פיתחה מערכות המסוגלות לנטר התקפות דואר ולנטרל אותן. המערכות מותקנות כיום באתרים ציבוריים, המאופיינים כשולחי דואר זבל מובהקים, והחברה מקווה שיגיע היום שבכל אתר תותקן מערכת כזו - צעד שיצמצם מאוד את הפעילות של שולחי דואר הזבל והווירוסים.

700 התקנות בארץ ובעולם

פיינאפ הוקמה ע"י אילן שעיה, מנכ"ל החברה, וגבי מזרחי, מנהל הפיתוח. כחברה שהוקמה סמוך להתפוצצות בועת הההיי-טק, הבינו מייסדיה שכדי לשרוד חייבת פיינאפ להציג הכנסות החל מהרגע הראשון.

ואכן, כיום יש לחברה כ-700 התקנות בארץ ובעולם, כולל בגופים מובילים כגון חברת חשמל, אלווריון, קומברס, חברות הביטוח מגדל והראל, אוניברסיטת תל-אביב, בית חולים הדסה, רשות שדות התעופה ורבים אחרים.

לאחרונה זכתה חברת פיינאפ בפרויקט יוקרתי בחברת ORANGE, המספקת את שירותי הסלולר באיים הקאריבים, והתקינה את מערכות ה Mail-SeCure להגנה על שרותי הדואר לכל מנויי הסלולר שם. בישראל, פיינאפ מיוצגת על-ידי חברת מטריקס.

השותף הצמוד: דסימה וונצ'ר

עקב הביקוש הגדל למערכות החברה, בעיקר השוק האירופי, הבינה החברה שללא השקעה כספית יהיה קשה לעמוד בביקוש ובעלויות השיווק בחו"ל, ולצורך כך חיפשה מקורות מימון. החברה חיפשה משקיע, שיהיה שותף להתפתחות החברה ויעזור באתגרים הנובעים ממעבר לשוק בינלאומי, השקת מוצרים נוספים והקמת מערך תמיכה בין לאומי.

דסימה וונציר, שהוקמה ע"י היזם המצליח רוני צארום, שהקים ומכר את אקסלינק לקומברס בעסקה ששווייה כ-550 מיליון דולר, מפעילה בימים אלו תוכנית המכונה "Step-Up". התוכנית פונה לחברות, שהוכיחו יכולת להביא מוצר לשוק וזקוקות לשותף שיעזור במעבר מחברה מקומית לחברה מובילה בינלאומית. דסימה הצטרפה לפיינאפ, כשותפה פעילה במשימות היום יום. גיא פרג משמש כ-CFO פעיל ומסייע בכל ההיבטים הפיננסים. דרור שקד עוזר בפיתוח העסקי ואסטרטגית החברה. וכמובן, רוני צארום מביא את הניסיון הרב בהפיכת חברה צעירה לחברה מובילה עולמית.

דרור שקד מציין כי בשנה האחרונה הגיעו לדסימה עשרות רבות של חברות, מהן נבחרה פיינאפ מתוך ראייה של חברה בעלת פוטנציאל מדהים, עם מוצרים שהוכיחו עצמם בשוק, וצוות מוביל בעל יכולת יזמית.

אילן שעיה, מנכ"ל פיינאפ, על העבודה המשותפת עם צוות דסימה: "העבודה מבוצעת בצורה מקצועית של צוותים מומחים, הפועלים בתחומים שונים, כגון מכירות, אסטרטגיה, שיווק ואדמיניסטרציה, תוך ניצול הידע 'מהשטח' של פיינאפ והניסיון הניהולי העשיר של צוות דסימה".

המטרה: חברה בריאה, רווחית ומובילה

רוני צארום השתלב כיו"ר דירקטוריון פיינאפ ופועל בעיקר בפיתוח השוק האמריקאי, במקביל להקמת סניף החברה בצרפת, שירכז את הפעילות הגדלה באירופה. כבר עכשיו שוקדת החברה על פיתוח הדור הבא בתחום אבטחת המידע, בתקווה שכבר בשנה הבאה תציג את המערכת הראשונה.

"פיינאפ היא חברה הממוקמת בעמדת זינוק טובה בשוק האירופי והאמריקאי, עם סל מוצרים בעלי דרישה גבוהה", מסכם המנכ"ל שעיה. "המטרה היא לפתח אותה לחברה בריאה, רווחית ומובילה בתחומה, במקביל לפיתוח מוצרי הדור הבא".

לפרטים נוספים