שר התחבורה שטרית לשר האוצר נתניהו: אשר פטור ממיסים לרכישת ניידות למשטרת התנועה

בנוסף, החליט שטרית להעביר למשטרת התנועה תקציב של 20 מיליון שקל מתוך תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לצורך רכישת 100 ניידות חדשות

שר התחבורה מאיר שטרית פנה לשר האוצר בנימין נתניהו, בבקשה לאשר פטור ממיסים עבור רכישת ניידות למשטרת התנועה. לדברי שטרית פטור ממיסים יוזיל באופן משמעותי את עלות כלי הרכב המשטרתיים ויאפשר לרכוש עשרות ניידות נוספות למשטרת התנועה הארצית. מיסי הקנייה על כלי רכב משטרתיים עומדים כיום על 120%. "אין כל היגיון שכלי רכב שנמצאים בשימוש של משמר הגבול וחבלני המשטרה יקבלו פטור מלא ממיסים בעוד שניידות של משטרת התנועה הנאבקות בתאונות הדרכים לא יקבלו פטור מלא ממיסים".

שטרית הגיש לנתניהו רשימה של כלי רכב נוספים הפטורים ממיסים. כך למשל, כלי רכב לפינוי אשפה, מערבלי בטון וכלי רכב של חברת קדישא. בנוסף, החליט שטרית להעביר למשטרת התנועה תקציב של 20 מיליון שקל מתוך תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לצורך רכישת 100 ניידות חדשות.

רכישת הניידות תאפשר למשטרה להכפיל את מספרם של ניידות התנועה במשטרת התנועה הארצית ובכך להגדיל באופן משמעותי את יכולת האכיפה של המשטרה. לדברי שטרית הוכח חד משמעית שאכיפה מסיבית והגברת נוכחותם של שוטרים בכבישים מביאה לצמצום דרמטי של מספר תאונות הדרכים.