יעלון בעקבות חשד לוידוא הריגה בג'נין: האירועים האחרונים מערערים את היסודות

זאת בעקבות התחקיר ממנו עולה חשד, כי חיילים מהשייטת הרגו מבוקש בג'נין, בעודו שוכב פצוע על הקרקע

הרמטכ"ל משה יעלון אמר היום (ג') בעקבות התחקיר ממנו עולה חשד, כי חיילים מהשייטת הרגו מבוקש בג'נין, בעודו שוכב פצוע על הקרקע, כי "האירועים האחרונים מערערים את היסודות".

יעלון התייחס לסדרת הפרשות האחרונות שנחשפו: האירוע במוצב נירית, בו בוצע וידוא הריגה בילדה פלשתינית בת 13, פרשת עזיבתו בטריקת דלת של מפקד אוגדת עזה והריגת המבוקש הפלשתיני בג'נין, שעל-פי החשד, גם בו בוצע וידוא הריגה והוא נורה בעודו בחיים.

"זה מצביע על מורכבות וצריך לשפוט את זה בצורה מאוד בהירה, שחותכת את העניין בנקודת זמן. האירועים האחרונים מערערים את היסודות", הוא ציין.

ארגון "בצלם" פירסם תחקיר, בו נטען, כי ביום ששי שעבר, לפנות בוקר, הרגו חיילים את מחמוד עבד א-רחמן כמיל בכפר ראבא, דרומית-מזרחית לג'נין. הארגון טוען, כי בהודעת דובר צה"ל נמסר, כי כמיל נהרג מירי חיילי צה"ל, כאשר נמלט מהבית בו הסתתר. אולם, מהתחקיר שבוצע ע"י הארגון במקום האירוע, עולה חשד כבד שחיילי צה"ל הוציאו את כמיל להורג, כאשר היה מוטל פצוע על הארץ, ולאחר שנשקו כבר נלקח ממנו.

מעדויות שנמסרו ל'בצלם' עולה, כי מחמוד כמיל, שהיה מבוקש לחקירה, נורה בעת שניסה לברוח מהבית שבו הסתתר - ונפצע, אך נותר בהכרה מלאה. החיילים הורו באיומי נשק לשני תושבים לגשת אל המקום בו שכב כמיל ולהביאו אליהם. התושבים שוחחו עם כמיל, שמסר להם את שמו וביקש שתוגש לו עזרה ראשונה. לאחר שהשניים מסרו אקדח שמצאו על גופו, הם נשאו את הפצוע והניחו אותו בקרבת החיילים.

עוד טוען "בצלם" כי החיילים הרחיקו את השניים מהמקום ולאחר כדקה נשמע צרור יריות. לאחר-מכן הורו החיילים לאחד התושבים לחזור למקום, בו היה מוטל כמיל ולחפש את ארנקו. אותו אדם הבחין אז שכמיל נורה בראשו.

"בצלם טוען, כי על-פי העדויות, עולה חשש כבד, כי החיילים ירו בפצוע, שלא היה חמוש, לאחר שכבר לא נשקפה סכנה לאיש.