עובדי המחקר בתעש יוכלו לצרף את המדינה לתביעתם להשוואת שכרם לעובדי מערכת הביטחון

ביה"ד לעבודה נעתר לבקשת העובדים, לפיה יש לראות במדינה מעבידה למעשה או מי שקובעת את תנאיהם

עובדי המחקר בתעש יוכלו לצרף את המדינה כנתבעת בתביעתם להצמיד את שכרם לשכר המשולם לעובדי המחקר במערכת הביטחון. כך החליטה רשמת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, צדיק רווית, שנעתרה לבקשת 150 עובדי תעש.

עובדי תעש ביקשו, באמצעות עו"ד אשר סלע ממשרד אריאל שמר, לצרף את המדינה כנתבעת כיוון שתעש, כחברה ממשלתית, נמצאת במצב כלכלי חמור והיא עומדת על סף להיות מוגדרת כחדלת פירעון.

העובדים טענו, כי למרות שהמדינה אינה נחשבת למעבידה ישירה, יש לצרפה כנתבעת, מאחר שהיא זו שיזמה את הפיכת תעש לחברה ממשלתית מיחידת סמך במשרד הביטחון, וכי בעקבות השינוי היא האחראית להבטיח את מעמדם ואת זכויותיהם של העובדים.

עוד טענו העובדים, כי המדינה ערבה להסכמים שנחתמו בין העובדים לבין תעש וכן קיבלה על עצמה ערבות לכל חובות החברה ולא פעם העבירה סכומי כסף גדולים, על מנת להבטיח את תשלום השכר לעובדים.

לדבריהם, יש לראות במדינה כמעבידה למעשה, או כמי שבפועל קובעת את תנאי העסקתם וזכויותיהם. העובדים מציינים, כי סכום תביעתם הכולל ביחס לכל עובדי המחקר עשוי להגיע לעשרות מיליוני שקלים. מצבה הכלכלי של תעש והשיעבודים הרבים, שהוטלו על נכסי החברה, מחייבים לצרף את המדינה כנתבעת.