היחסים עם הודו מתהדקים: מתגבש הסכם כולל בתחום המו"פ לפטור ממכס על חלק מהסחורות

התעשייה הצבאית צופה לחתום על עיסקאות עם הודו של עד 250 מיליון דולר במהלך 2004 ו-2005

ממשלת הודו מבקשת להגיע להסכם שיתוף פעולה כולל עם ישראל במו"פ, למתן פטור ממכס לסחורות מסוימות. שר התעשייה ההודי קאמל מת צופה כי ההסכם יביא את הסחר ההדדי להיקף של 5 מיליארד דולר בתוך 3 שנים, לעומת 2 מיליארד דולר השנה.

לדברי שר התמ"ת אהוד אולמרט, הממשל ההודי העביר מסר פומבי שלפיו פרופיל היחסים עם ישראל יימשך ברמה גבוהה גם עתה, משהוחלפה ממשלת הודו לאחר עלייתה לשלטון במאי השנה של מפלגת הקונגרס.

אולמרט נפגש עם שבעה שרים בממשלת הודו בשלושת הימים האחרונים. אולמרט ציין, כי בשיחותיהם התייחסו השרים גם ליו"ר האופוזיציה שמעון פרס, והביעו עניין בקואליציה ובתוצאה הצפויה הערב במרכז הליכוד.

את המגעים העסקיים שהתקיימו השבוע בהודו הגדיר אולמרט כמוצלחים, והוסיף כי אין ציפיות ריאליות להגיע לחתימה על עיסקאות בתוך שבוע, אלא ליצור את הקרקע להגברת הסחר בין הצדדים.

ל"גלובס" נודע, כי התעשייה הצבאית צופה להגיע לעיסקאות עם הודו בהיקף של 250 -200 מיליון דולר במהלך 2004 ו-2005. יו"ר תעש, אריה מזרחי, השתתף בסמינר לראשי מערכת הביטחון ההודית בנושא כוח האש היבשתי שהתקיים בניו-דלהי.

העיסקה להשבחת רקטות עבור צבא הודו שעליה סיכמה השבוע תעש עם מערכת הביטחון ההודית, תתחיל בהיקף של 40-30 מיליון דולר, ולהערכת מזרחי עשויה להגיע עד מיליארד דולר תוך 5 שנים.