אבי דיין מבקש להחליף דירקטוריון אורליין על רקע ההימור הכושל בשוק המעו"ף

בעקבות ההימור הכושל, הפסידה החברה 9.2 מיליון שקל, שימחקו ברבעון הרביעי של השנה כמעט את כל ההון העצמי שלה

אבי דיין, שמחזיק בכ-10% ממניות אורליין , מבקש להחליף את דירקטוריון החברה על רקע ההימור הכושל של החברה בשוק המעו"ף. דיין שלח מכתב לחברה שבו הוא מבקש לכנס את האסיפה הכללית שלה, על מנת להחליף את דירקטוריון החברה.

במהלך חודש נובמבר החליטה אורליין לנסות את כוחה בשוק המעו"ף, ששמור למקצוענים בלבד. בעקבות הניסיון הכושל, מחקה החברה כ-9.2 מיליון שקל מהונה העצמי.

למרות המכה הקשה שספגה אורליין ברבעון הרביעי של השנה, אמר יוחנן נציה, שמכהן כיו"ר הדירקטוריון של החברה ל"גלובס" כי "בפעילות המעו"ף יש פוטנציאל אדיר וזה לא נוק אאוט שצריך לגרום להפסקת הפעילות באופציות".

הציטוט הזה בוודאי לא הרגיע את דיין, שנכנס להשקעה באורליין זמן קצר לפני הרפתקת המעו"ף, על סמך המידע שפרסמה החברה שלפיו בכוונתה לרכוש את חברת גרין אויל, שעוסקת באיסוף ומחזור שמני מנוע ותעשייה משומשים והפיכתם לסולר לתעשייה ולהסקה.

כעת, לאחר שההון העצמי שלה נשחק, החברה לא מסוגלת לעמוד בתנאי עסקת הרכישה וקיים חשש שהיא תתבטל. במצב כזה דיין, שעוסק בשיווק שמנים למוסכים ואשר השקיע בחברה עם הון עצמי של 11 מיליון שקל, מתוך ידיעה כי החברה עומדת לבצע עסקת רכישה, עשוי למצוא עצמו מושקע בחברה עם הון עצמי של 1.5 מיליון שקל בלבד ועם עסקה שככל הנראה לא תצא לפועל.

אורליין סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם רווח מינורי של 274 אלף שקל. הפרשה לחובות מסופקים בסך של 800 אלף שקל והשקעה שירדה לטמיון בחברה להפצת תרופות טבעיות ברומניה ב-642 אלף שקל, קיזזו את הרווח שנוצר לחברה במהלך התקופה מפעילותה בתחום האלקטרוניקה הבידורית.

אורליין הדגישה בדו"חות הרבעון השני, כי רוב חובות הלקוחות במאזן, המסתכמים בכ-5 מיליון שקל, מובטחים בצ'קים דחויים, שמועד פירעונם עד חודש דצמבר 2004.