דרבן במו"מ לרכישת השליטה בשבעה בניינים בגרמניה תמורת 68 מיליון אירו

שיעור התפוסה בבניינים עומד על 70% והרווח התפעולי מהם צפוי לעמוד על 5.8 מיליון אירו בשנה

החברות שבשליטת אליעזר פישמן ממשיכות להרחיב את פעילותן בחו"ל. דרבן השקעות הודיעה היום, כי היא מנהלת מו"מ ומבצעת בדיקת נאותות לשם רכישת 81% מהזכויות בשבעה בניינים בגרמניה, שישה מתוכם בברלין ואחד בקלן, בשטח כולל של כ-70 אלף מ"ר. המו"מ צפוי להסתיים עד סוף החודש.

עלות רכישת המבנים עומדת על כ-68 מיליון אירו (כ-393 מיליון שקל), כאשר כ-58 מיליון אירו מתוך סכום הרכישה ימומנו באמצעות הלוואת נון-ריקורס ממוסד פיננסי, 90% מהיתרה (9 מיליון אירו) תמומן ממקורות החברה ו-10% נוספים יועמדו על-ידי השותף לרכישה. שותף זה, אשר אינו בעל עניין בדרבן, ירכוש 19% מהזכויות במבנים כנגד, כאמור, השקעה של 10% מההון העצמי.

דרבן מציינת, כי שיעור התפוסה של המבנים עומד על כ-70% וכי הדיירים העיקריים בהם הם רשות הדואר הגרמנית, בנק הדואר הגרמני וחברת התקשורת דויטשה טלקום. להערכת החברה, הרווח התפעולי השנתי (NOI) מבניינים אלו צפוי לעמוד על כ-5.8 מיליון אירו.

דרבן, העוסקת בייזום, בנייה והשכרת מבנים למסחר, תעשייה ומשרדים, נסחרת כיום לפי שווי של כ-256 מיליון שקל. את הרבעון השלישי של השנה סיימה החברה עם הכנסות של כ-11.8 מיליון שקל, לעומת כ-11.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של החברה הסתכם ברבעון בכ-2.9 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

דרבן מנהלת כיום נכסים הנפרסים על כ-282 אלף מ"ר, עם שיעור תפוסה ממוצע של 77%. החברה נמצאת כיום גם בהליכים מתקדמים של בדיקת נאותות לרכישת 90% מהזכויות במרכז מסחרי במחוז אונטריו בקנדה. מרכז זה מתפרס על-פני שטח של כ-43 אלף מ"ר. עלות רכישתו הכוללת צפויה לעמוד על כ-45 מיליון דולר קנדי.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".