כלל סחר רוכשת את אחזקות דלק בקבוצת הכימיקלים גדות

היקף העיסקה - עשרות מיליוני דולרים * דלק החזיקה עד עתה בכ-%35 מהשליטה בקבוצת החברות של גדות, כמו כלל סחר

קבוצת גד זאבי, באמצעות כלל סחר, עומדת לרכוש את השליטה בימים הקרובים על כל החברות מקבוצת גדות - גדות תעשיות ביוכימיה, גדות מיכליות ומאגרים וגדות מסופים וכימיקלים. כך נודע ל"גלובס". ההשתלטות תיעשה באמצעות רכישה מקבוצת דלק של כל אחזקות דלק בשלוש חברות אלו, בעיסקה שהיקפה הכולל כמה עשרות מיליוני דולר.

דלק הודיעה היום (א') לבורסה, כי היא מנהלת מו"מ למכירת אחזקותיה בקבוצת גדות עם חברה ישראלית, אך סירבה לגלות מי החברה. ל"גלובס" נודע, כי קבוצת זאבי החליטה להשתלט על חברות אלו, בהן היא מחזיקה כיום %35 מהמניות במישרין או בעקיפין.

חברת דלק, כך נודע, החליטה לממש אחזקותיה בחברות אלו, במסגרת הרה-אירגון שהיא עורכת באחרונה, להפעלת שלושת התחומים המרכזיים של הקבוצה, בשלוש חברות נפרדות: חברה לטיפול בתחום מוצרי הדלק, חברה לטיפול בתחום הנדל"ן וחברה לטיפול בכל התחומים האחרים, כגון תחום המכוניות.

בשתיים מתוך שלוש החברות האמורות - גדות מיכליות וגדות מסופים - מחזיקה משפחת יוחננוף כ-%30 מהמניות. בגדות תעשיות ביוכימיה מחזיקה בתי הזיקוק %27 מהמניות ומשפחת פרמינגר מחזיקה ב-%3. בשנים האחרונות היה שיוויון מוחלט בין כלל סחר לבין דלק בשליטה על שלוש החברות, כאשר כל אחת מהן החזיקה %35, וכעת כלל סחר תחזיק ב-%70.

גדות מסופים היא בעלת מסוף ומתקני איחסון לכימיקלים נוזליים בצובר, היא מייבאת ומספקת כימיקלים וכן מחזיקה בבעלות מלאה בחברת גדות ים המפעילה צי מיכליות להובלת כימיקלים. גדות מיכליות ומאגרים היא חברת אחזקות אשר בבעלותה גדות מסופים וחברה נוספת, המפעילה צי מיכליות כביש להובלת כימיקלים. גדות ביוכימיה מייצרת חומצת לימון ותוספים שונים לתעשיות המזון, ומפעילה מפעל במפרץ חיפה