חברת טריון מצמצמת את מרכז הפיתוח שלה בארץ ומפטרת כ-20 עובדים

תמשיך להפעיל בישראל את מחלקות השיווק, המכירות והתמיכה הטכנית

חברת טריון (סימול: TERN), המפתחת מודמים לתעשיית התקשורת בכבלים, וידאו דיגיטלי ופתרונות קול ומידע (Voice and Data), עומדת להצטרף לשורה ארוכה של תאגידי ענק בהם אינפיניון, DPSI, מיינדספיד ו-AMCC, שסגרו או צמצמו את פעילות המו"פ שלהם בישראל.

ל"גלובס" נודע כי טריון עומדת לפטר כעשרים עובדים במרכז המו"פ שלה, הממוקם במשרדי החברה במרכז עזריאלי, אך לא לחסל לחלוטין את פעילותה בישראל. טריון תמשיך להפעיל בישראל את מחלקות השיווק, המכירות והתמיכה הטכנית. אלי מור ימשיך לנהל את אזור EMEA ולכהן כסגן נשיא בחברה.

סגירת מרכז המו"פ של החברה, שנוהלה עד לחודשים האחרונים בידי האחים זקי ושלמה רקיב, בוצעה בשל צמצום פעילותה של החברה בתחום פיתוח ה-CMTS (Cable Modem Termination System) והתמקדות עסקית. מקורבים לחברה טוענים כי עם פרישתם של שלמה וזקי רקיב, ומינוי הנהלה חדשה, נגמרו הסנטימנטים לישראל.

לא תמיד זה היה ככה. בשנות הגאות בהיי-טק הייתה טריון פעילה מאוד בישראל ואף ביצעה שתי רכישות גדולות. היא רכשה את רדויז (Radwiz) בכ-50 מיליון דולר במזומן ומניות בשנת 98' ואת טלגייט ב-400 מיליון דולר בשנת 99'.

כמו חברות טכנולוגיה אחרות, טריון נקלעה למשבר עם נפילת השווקים. בשיאה הגיעה מנית טריון ל-150 דולר ובשיא השפל הגיעה ל-1.5 דולר למניה. לטריון היו בעבר תקוות גדולות בנוגע למרכז בישראל, והיא שכרה אלפי מטרים מרובעים במרכז עזריאלי שמאוחר יותר הושכרו בשכירות משנה לחברות אחרות.

במרץ 2003 פיטרה כ-20% מעובדי החברה, ובשנה האחרונה היה נראה שמצבה משתפר. בסוף חודש ספטמבר 2004 הודיע שלמה רקיב על עזיבתו את תפקיד נשיא ומנהל הטכנולוגיה בחברה אחרי שבחודש מאי עזב זקי רקיב את תפקיד מנכ"ל החברה.

אלי מור סירב להגיב על הידיעות.

בסוף חודש אוקטובר דיווחה טריון על תוצאות הרבעון השלישי השנה. הכנסות החברה ירדו ב-13% לעומת הרבעון השני, שבו עמדו הכנסות החברה על 42.8 מיליון דולר, וב-1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ועמדו על 37.2 מיליון דולר. החברה רשמה ברבעון השלישי השנה הפסד של 13.5 מיליון דולר לעומת 4.9 מיליון דולר ברבעון השני השנה ו- 7.2 מיליון דולר ברבעון השלישי בשנה שעברה.

לדברי טריון, תוצאות הרבעון שלישי היו בין היתר תוצאה של תשלום מענקי פרישה לבכירים וצמצום המלאי של מוצרי ה-CMTS. טריון סיימה את הרבעון השלישי השנה עם 111.9 מיליון דולר בקופה.

ג'ון גידינגס, ממחלקת הדוברות בטריון, אמר אתמול בתגובה לפניית "גלובס" כי טריון אינה מגיבה על שמועות: "הודענו לאחרונה שהחברה תפסיק את ההשקעות בפיתוח קו המוצרים של מודם הכבלים (CMTS) ושבשל ההחלטה הזו החברה צופה כי ברבעון שיסתיים בסוף דצמבר שנת 2004 יירשמו הוצאות בגין המהלך.

"פרטים נוספים לא נמסרו, וכחברה ציבורית אנו לא מגיבים לשמועות". *