אושרה תוכנית מתחם האטד בת"א: מגדל מגורים בן 27 קומות

כן אושר במתחם בניין משרדים ומסחר בשטח 6,000 מ"ר, ושימור ארבעה בניינים

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ת"א אישרה בשבוע שעבר להפקדה במחוזית את תוכנית מתחם האטד. התוכנית חלה על שטח של 6 דונם, התחומים במערב ברחוב האטד, במזרח ברחוב פינס, בדרום ברחוב אילת ובצפון ברחוב המסילה.

כיום נמצאים במתחם מבנים ישנים רעועים בני 2-3 קומות, המשמשים למסחר, מלאכה ומגורים. כמו כן, במתחם 4 מבנים לשימור, אשר הוקמו בתקופת הטמפלרים. מרבית השטח בבעלות פרטית, אם כי גם לעירייה וגם למינהל מקרקעי ישראל חלקים בו. התוכנית החדשה מקנה זכויות בנייה של 350% בייעוד מגורים ובשילוב מסחר ומשרדים. במתחם ייבנה מבנה בן 4 קומות למסחר ומשרדים, בשטח של 6,000 מ"ר בנוי, ומעליו מגדל מגורים בן 27 קומות, בגובה של 135 מטר, ובו כ-125 דירות (לא כולל הקלה בגין חוק שבס), בשטח ממוצע של 85 מ"ר לדירה, ובסך-הכל כ-16.5 אלף מ"ר.

הוראות התוכנית משמרות את ארבעת הבניינים לשימור, בשטח של כ-1,200 מ"ר, המשמשים כיום למסחר ומגורים. בנוסף, העירייה תפקיע מקצת מהשטח, בעיקר בחזית רחוב פינס, למדרכות. לדברי סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית, דורון ספיר: "עיריית ת"א גיבשה אסטרטגיה עירונית לפיתוח האיזור כולו כמתחם שמשלב שימושים מעורבים בדגש למגורים. הזכויות שהענקנו במתחם דומות לזכויות שבמתחמים סמוכים שכבר אושרו במחוזית. מתחמים דוגמת מתחם ליבר, הכולל 365% למגורים ושימור, מתחם ניבה, בו אישרנו כ-450% למשרדים ותעסוקה, וכן מתחם נחושתן בכיוון מערב, המצוי כיום בפיתוח, ולכן צפוי שהתוכנית תעבור גם במחוזית".