חברת שידורי קשת תרכוש את חלקו של גד זאבי בזכיינית מידי הכונס

היום הוגשה לביהמ"ש בקשה לאישור העסקה; שווי החברה לצורך העסקה עומד על 13.1 מיליון דולר

חברת שידורי קשת רוכשת את מניות קבוצת גד זאבי בקשת. מדובר ב-22% ממניות הקבוצה שיתחלקו בין בעלי המניות הקיימים באופן יחסי, למרות שהרכישה עצמה מבוצעת על ידי קשת כחברה ולא על ידי בעלי המניות שלה. עוד נודע, כי שווי החברה לצורך העסקה עומד על 13.1 מיליון דולר, בדומה לשווי החברה בעת העסקה שנעשתה עם חיים סבן.

היום בשעות הצהריים הגיש עו"ד ליפא מאיר, כונס הנכסים של חברת גלקסו שבבעלות זאבי, את הבקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב לשם אישור העסקה. מאיר מונה לכונס הנכסים של החברה לאחר שהוגשה בקשה לכך מצד הבנק הבינלאומי בגין חוב של גלקסו הנאמד בכ-280 מיליון שקל. גלקסו מחזיקה בין השאר גם ב-22% ממניות קשת.

מקשת נמסר בתגובה כי החברה מאשרת שהמשא ומתן נמצא בשלבים מתקדמים ביותר ופרטי העסקה יובאו היום בפני ועדת הביקורת ודירקטוריון קשת.

באחרונה הועלו הערכות לפיהן בעלי המניות בקשת ירכשו את חלקו של זאבי וימכרו אותו לאחר המכרז, כשבמידה וקשת תזכה השווי של החברה יגדל משמעותית ומניות זאבי יהיו שוות הרבה יותר משוויין הנוכחי. עם זאת, גורמים המקורבים למשא ומתן בין קשת לבין הכונס, מציינים כי בעלי המניות של קשת הם קבוצה מגובשת של חברות שפעילות באופן ישיר בפעילות החברה, וכי הם מעוניינים לשמור על מצב זה גם בעתיד. הסיבה שהובילה לרכישת חלקו של זאבי היא על מנת שלא לשלב גורם חדש בין בעלי המניות.

קשת נמצאת כיום בבעלות מוזי ורטהיים (22%), חיים סבן (22%), גד זאבי (%22) לאומי ושות' (16%), MPI של אייל יונה (7%) ,וילי נגל (6%) ואלכס גלעדי (5%). בעקבות העסקה יגדל חלקם של השותפים בכ-22%. במסגרת זו יגדל גם חלקו של יונה ויעבור את שיעור האחזקה של 8%. זאת, למרות שחברת MPI שבבעלות יונה, מחזיקה במניות קשת וכן במניות בקבוצת כאן המתמודדת אף היא במכרז על הערוץ, וזאת באמצעות גמול. מועצת הרשות החליטה בעניין זה כי על האחזקה של MPI באחת הקבוצות לא לעלות על 8%. עוד החליטה המועצה, כי אם שתי הקבוצות יזכו במכרז, יהיה על MPI להיפטר מאחזקה באחת הקבוצות בתוך 30 יום מפרסום תוצאות המכרז.

חוק הרשות השנייה קובע, כי לא ניתן להעניק זיכיון לקבוצה שגורם המחזיק בה יותר מ-5% מחזיק גם בבעל זיכיון אחר, או במקרה של המכרז: בקבוצה אחרת. אולם, מועצת הרשות החליטה להגדיל את שיעור האחזקה המותר ל-8% וכן החליטה כי על האחזקה להיות עקיפה.