הוגש כתב האישום נגד טלי פחימה: סיוע לאויב במלחמתו ותמיכה בארגון טרור

התביעה: מעשיה מעידים על מסוכנותה לציבור; מבקשת לעצור אותה עד תום ההליכים המשפטיים

פעילת השמאל טלי פחימה (38) הואשמה היום (א') בבית המשפט המחוזי בת"א בעבירות של סיוע לאויב למלחמה, מסירת ידיעה לאוייב ולתועלתו, מגע עם סוכן חוץ, תמיכה בארגון טרוריסטי, אחזקת נשק בלא רשות והפרת הוראה חוקית.

בכתב האישום נטען, כי במאי 2004 נכנסה פחימה בדרך בלתי חוקית וללא היתר לתוך איזור ג'נין וזאת בניגוד לצו מפקד צבאי ושהתה בשטח לתקופה של כשבועיים.

לטענת התביעה, במהלך תקופה זו היא פגשה אנשים שהיו חברים ופעילים בגדודי חללי אל-אקצא וביניהם זכרייה זביידי, העומד בראש הארגון וסגנו דאז מחמוד אבו כליפה, שהיו מבוקשים בשל פעולות טרור.

במהלך תקופת שהותה בג'נין התלוותה פחימה לזביידי והצהירה בכלי התקשורת על כוונתה לשמש לו מגן אנושי, כדי לסכל כל פעילות של כוחות הביטחון ללוכדו ולעוצרו. זאת בכוונה להביע את הזדהותה ואהדתה לפעילים בגדודי חללי אל אקצה. פחימה נטען בכתב האישום החזיקה במהלך תקופת שהותה בג'נין ברובה מסוג אמ 16 שהיה באותה עת בחזקת זביידי ואף ירתה בו.

באחד הפעמים היא התלוותה לפעילים חמושים מגדודי חללי אל אקצה ביניהם זביידי וסגנו. פחימה אף נטלה את נשקו של אחד הפעילים נשאה אותו ובדקה אותו.

על-פי כתב האישום, בעת ששהתה בביתו של זביידי בג'נין קיבלה פחימה לידיה חומר סודי שאבד לכוחות צה"ל במהלך מבצע בג'נין שתכליתו לעצור מבוקשים ולפגוע בחמושים ביניהם זביידי וסגנו, הקריאה את תוכנו של המסמך הסודי והסבירה לנוכחים, ביניהם פעילים מגדודי חללי אל-אקצא, כי מדובר בחומר צבאי סודי, המתעד מבצע צבאי שלדברי פחימה נועד להרוג או לעצור את המבוקשים המצויינים בו, ביניהם זביידי וסגנו, שמות החוליות המשתתפות במבצע, וצירי הגישה אל בתיהם של המבוקשים. עוד הסבירה פחימה כי כוחות צה"ל מתכננים להמשיך את המבצע בזמן הקרוב.

עוד טוענת התביעה, כי פחימה עשתה כן בכוונה לסייע לאוייב במלחמתו נגד ישראל.

על-פי כתב האישום, לנוכח הסבריה אלו של פחימה הורה זביידי למבוקשים להסתתר עד לאחר סיומו של המבצע הצבאי ואלה ביצעו את הנחייתו של זביידי והסתתרו ובכך מנעו את מעצרם על ידי כוחות צה"ל שנכנסו באותו לילה פעם נוספת למחנה הפליטים בג'נין.

לדברי התביעה, במעשיה אלה סייעה פחימה לאוייב במלחמה, מסרה ידיעה לאוייב שהיתה בה לתועלתו בכוונה לפגוע בבטחון המדינה קיימה ביודעין מגע עם סוכן חוץ בלא שהיה לה הסבר סביר לכך, החזיקה בנשק בלא רשות כדין והביעה בציבור גילויים של הזדהות ואהדה עם ארגון טרוריסטי.

בסעיף האישום השני נאמר, כי פחימה הפרה במספר הזדמנויות את אחד מתנאי שחרורה בערובה, האוסר עליה להיכנס לשטחים שהכניסה לאזרחים ישראלים אסורה עליהם, כולל את העיר ג'נין.

פחימה נעצרה על-ידי כוחות הביטחון באוגוסט השנה בסמוך למחסום עינב הנמצא בתוך האיזור האסור בכניסה כשהיא מחופשת בלבוש של אישה מקומית.

בבקשה לעצור את פחימה עד תום ההליכים, נאמר, כי במהלך מעצרה המינהלי הגיעו לידי גורמי החקירה עדויות בדבר מעורבותה במעשים המיוחסים לה בכתב האישום, אשר הצדיקו את הפסקתו של מעצרה המינהלי שאמור היה להסתיים בשבוע הבא ופתיחה בחקירה פלילית באשר למעורבות זו.

לדברי הפרקליטות, בידיה ראיות לכאורה טובות להוכחת האשמות המיוחסות לפחימה, ראיות המבוססות בעיקרן על עדויות ראייה לאירועים השונים המתוארים בכתב האישום ולצידן תוספות ראייתיות שונות, הכוללות, בין השאר, חוות דעת אודות החומר הצבאי ומשמעותו וחוות דעת המתייחסת למעמדם של הנזכרים בכתב האישום שעימם היתה פחימה בקשר. כמו כן מצויות בחומר הראיות אימרות של פחימה בעצמה אשר תומכות לכאורה באישומים.

לדברי נציגת התביעה, עו"ד אורלי בן-ארי גינצברג, המעשים המיוחסים לפחימה מעידים לכאורה כאלף עדים על המסוכנות הנשקפת ממנה לשלום הציבור ולביטחונו ומלמדים באופן נחרץ כי אין על פחימה מורא הדין, באשר היא ביצעה את כל המיוחס לה מתוך כוונה ברורה לסייע לאויב ולפגוע בביטחון המדינה.

הדיון בבקשה נדחה ל-30 בינואר 2005. (פ.ח. 1229/04).