"אושן 12" העלה, כנראה, את טיים-וורנר לראש דירוג הכנסות הקולנוע בארה"ב השנה

חברת טיים וורנר צפויה לחזור לכבוש את המקום הראשון בדירוג ההכנסות מסרטי קולנוע בארה"ב, ולהדיח ממנו את וולט דיסני, בזכות הסרט האחרון שלה, ששוחרר לאקרנים בדצמבר, "אושן 12".

אולפני הסרטים של טיים וורנר, שדורגו במקום הראשון בשנים 2001 ו-2002 במונחי הכנסות מסרטים, צברו הכנסות בסך 1.5 מיליארד דולר בשוק הצפון- אמריקני מתחילת השנה עד 26 בדצמבר 2004, על פי נתוני חברת המחקר נילסן.

דיסני, עם הכנסות קופתיות בסך של 1.43 מיליארד דולר השנה, לא צפוייה להדביק את טיים וורנר, העריך צ'ק ויין, נשיא חטיבת ההפצה של אולפני בואנה ויסטה של דיסני.

הסרט "אושן 12" גרף עד כה 87 מיליון דולר, והוא צפוי לסייע לטיים וורנר להגדיל את ההכנסות גם ממכירות קלטות וידיאו וזכויות שידור בטלוויזיה. הצלחות קופתיות מצביעות בדרך כלל על הצלחות בתחומים הנלווים הללו.

"ככל שהסרט מצליח יותר בהקרנתו המקורית, כך גדול יותר הסיכוי להצלחתו גם בפורמט די.וי.די ובערוצי הכבלים המובילים", אומר דיוויד ג'ויס, אנליסט ממיאמי, שמדרג את מניות טיים וורנר בדירוג "ביצוע שוק" ואינו מחזיק בהן.

הרווח התפעולי בחטיבת הסרטים של טיים וורנר עלה בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-27% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, דיווחה טיים וורנר בחודש שעבר.

להערכת האנליסט ג'ויס, חטיבת הסרטים של ניוז קורפ, פוקס, תהיה הרווחית ביותר השנה, למרות שהיא מדורגת רק במקום הרביעי בהכנסות הקופתיות, אחרי טיים וורנר, דיסני וסוני (אולפני קולומביה).

שולי הרווח החזויים של אולפני פוקס הממוקמים בלוס אנג'לס צפויים השנה להיות 18.2%, וההכנסות הצפויות להסתכם ב-5.54 מיליארד דולר. הנתונים הללו כוללים הכנסות קופתיות ברחבי העולם ומכירות קלטות וידיאו וזכויות טלוויזיה.