חברת ה-VoIP אראלנט נמכרה ל-AirSpan תמורת 8.7 מיליון דולר

קבוצת המשקיעים שרכשה את השליטה בחברה מקבוצת פולאר לפני 11 חודשים, הרוויחה יותר מפי 5 על השקעתה רחל בן נון, מנכ"ל החברה ואחת המוכרים: "גיבנת השווי בבורסה דחפה את המחיר כלפי מטה"

יצרנית ציוד ה-VoIP אראלנט נרכשה על ידי חברת AirSpan בתמורה ל-8.7 מיליון דולר. AirSpan תשלם 4 מיליון דולר במזומן, ותישמר לה הזכות להמיר את המניות למזומן ביום סגירת העסקה.

המכירה מתבצעת רק 11 חודשים לאחר שהשתלטו על אראלנט קבוצת משקיעים בראשות הדירקטורים בחברה, איציק גרוס ויאיר דר והמנכ"ל, רחל בן נון. קבוצת המשקיעים רכשה אז את אחזקתה של פולאר תקשורת, חברה בת של פולאר השקעות, לפי שווי של כ-1.6 מיליון דולר לאראלנט, ולכן מדובר בסיבוב מרשים בהחלט לתקופת הזמן הקצרה: יותר מפי 5 ממחיר הרכישה.

היום אראלנט נסחרת סביב שווי של 5.1 מיליון דולר, 22.4 מיליון שקל, בבורסה בתל אביב. המנכ"ל, רחל בן נון, אומרת כי לא היה קל לנהל את המשא ומתן ולהשיג שווי ראוי לחברה, לאור שווי השוק הנמוך שלה בבורסה. "היה משא ומתן מאד קשה, כיוון שגיבנת השווי בבורסה דחפה את המחיר כלפי מטה. השווי הזה נזרק לנו חזרה בפנים בכל פעם שביקשנו הערכת שווי יותר גבוהה", אמרה בן נון.

קשה להיות קטנים

AirSpan היא חברה העוסקת בפיתוח מוצרים לתחום התקשורת האלחוטית בפס רחב: Broadband Wireless Access. הטכנולוגיה של אראלנט בתחום ה-VoIP אמורה להשתלב במוצרי החברה האמריקנית, הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 188 מיליון דולר.

בן נון אמרה בעקבות העסקה, כי שוק ה-VoIP נשלט על ידי החברות הגדולות, והן אלו שמבצעות את עיקר המכירות. לחברה קטנה קשה לשרוד לבד. "היום אני מתחרה עם החברות הגדולות ביותר, כמו אלקטל, בכל מכרז אפילו הקטן ביותר. זה בלתי אפשרי לאורך זמן, ולכן הפתרון להתמזג הוא מצוין עבורנו", היא מוסיפה.

ל-AirSpan קופת מזומנים של מעל 50 מיליון דולר והיא, לדברי בן נון, מהווה "בית מצוין" למוצרי אראלנט, אותם היא תוכל לשווק באופן יעיל ואינטנסיבי יותר. החברה תמשיך לפעול בישראל באותו האופן בו פעלה עד היום, יחד עם ההנהלה הקיימת של החברה. "עם העוצמה של AirSpan אפילו ייתכן שהפעילות בישראל תתרחב", אומרת בן נון.

בתקופה האחרונה, פיתחה החברה את הטכנולוגיה שלה לתחומים נוספים, בהם שילוב מערכת ה-VoIP בתשתית הסלולרית, כך שחברות סלולר יוכלו לתת שירות גם ללקוחות VoIP. בנוסף, החברה עברה לייצר ציוד גם ללקוחות עם מרכזיות מנויים (class 5) וכן פתרונות VoIP על גבי רשתות אלחוטיות.

בתקופה האחרונה ביצעה החברה תהליכי התייעלות שכללו פיטורי עובדים (10% מכוח האדם) וצמצום שכרם של כל העובדים הנותרים. הכנסות אראלנט במחצית הראשונה של 2004 הגיעו ל-7.6 מיליון שקל, קיטון של 29.9% לעומת התקופה המקבילה. ההפסד התפעולי של החברה עמד על 1.8 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 700 אלף שקל בתקופה המקבילה.