לוסנט האמריקנית רוכשת את לננט תמורת 117 מיליון דולר

שוויה של לננט ירד ביותר מ-%50 מאז המיזוג עם מאדג', לפני 3 שנים * הפסדי מאדג' מאז המיזוג - 100 מיליון דולר

חברת לוסנט האמריקנית סיכמה היום (ה') על רכישת כל מניות חברת התקשורת הישראלית לננט, תמורת 117 מיליון דולר במזומן. העיסקה תושלם עד סוף חודש ספטמבר.

לפני שלוש שנים מוזגה לננט בחברה האמריקנית מאדג', בעיסקה ששיקפה שווי של יותר מ-300 מיליון דולר ללננט. לוסנט היא יצרנית ציוד טלפוניה, שלפני שנתיים פוצלה מחברת איי.טי.אנד טי. היא נסחרת בבורסה האמריקנית לפי שווי של כ-100 מיליארד דולר.

נשיא קבוצת מערכותה מידע של לוסנט, ג'ושוע אושי, אמר: "הרכישה ממלאת חלל חשוב בתיק מוצרי המידע שלנו". לדבריו, רכישת לננט, תאפשר ללוסנט להציע ללקוחותיה פתרונות שלמים בתחום מיתוג NAL .

לננט פועלות בתחום תקשורת הנתונים. בעת מיזוגה במאדג' (בעלי השליטה בלננט, משפחת זיסאפל, קיבלו מניות מאדג' תמורת לננט), העריכו מקורבים לעיסקה, כי המיזוג יצור חברה בעלת שווי שוק של 1.2 מיליארד דולר. בפועל, נסחרת כיום מאדג' לפי שווי של 211 מיליון דולר בלבד. בשנתיים האחרונות הצטברו הפסדיה של מאדג', בעיקר בגין הפרשות לתוכניות רה-ארגון, ל-100 מיליון דולר.

למאדג' התמחות בשוק מוצרי תקשורת לרשתות מסוג "טבעת האסימון", בעוד שלננט היא ספקית עולמית מובילה של תקשורת אתרנט ו- MTA. לננט אמורה היתה להשתלב בפריסתה העולמית של מאדג', להגיע באמצעותה ללקוחות חדשים, וכן לסייע לה בפיתוח מוצרי תקשורת מסוג MTA שנחשבו לחידוש בזמנו.

בפועל, נכשלה מאדג' בהפצת מוצרי לננט, דבר שהוסבר בחוסר ההתמחות של אנשי מאדג' בטכנולוגיות של לננט. גם הפיתוח המשותף לא עלה יפה. רשתות האתרנט הפכו למהירות יותר, על חשבון מוצרי ה-MTA