רשות ני"ע תבדוק היקף השתתפותם של חברי דירקטוריונים בישיבות

בדיקה ראשונית העלתה חששות לליקויים בתעשיות מלח: שימוש מופרז בחליפים וייפויי כוח

רשות ניירות ערך מתכוונת לערוך בדיקה מערכתית של החברות הציבוריות בנוגע להיקף השתתפותם של דירקטורים בישיבות הדירקטוריון, ובמיוחד את השימוש ביפויי כוח ובדירקטורים חליפיים. כך נודע ל"גלובס".

הרשות החליטה על הבדיקה הכוללת עוד בטרם התגלו החששות לליקויים בעבודת הדירקטוריונים של דור כימיקלים ותעשיות מלח , שתיהן בשליטת משפחת דנקנר.

עם זאת, גורמים בשוק ההון הביעו שביעות רצון מכך שהממצאים הבולטים הראשונים נתגלו דווקא בקבוצה כה גדולה ומובילה. לדבריהם, למרות שהרשות לא תיכננה זאת, יינתן בכך איתות רב משמעות לשוק כולו.

אתמול דיווחה תעשיות מלח, השותפה בגרעין השליטה בבנק הפועלים, כי במסגרת בדיקה שניהל סגל הרשות, התעוררו שאלות בדבר נאותות התנהלות דירקטוריון החברה בנוגע להשתתפות בישיבותיו והיבטי הדיווח הקשורים בכך.

הרשות ביקשה מהחברה הבהרות לגבי היקף הנוכחות של דירקטורים בישיבות הדירקטוריון. היא מצאה, כי בחלק ניכר מישיבות הדירקטוריון לא השתתפו חלק מהדירקטורים, ואילו אחרים עשו שימוש ביפויי כוח ובדירקטורים חליפים.

טענת הרשות כלפי החברה היא, שעשתה ניצול בלתי נאות במינוי דירקטורים חליפים ובייפויי כוח, כך שהדירקטורים שנכחו בישיבות התחלפו בתדירות גבוהה.

ברשות סבורים, כי ראוי שחברה ציבורית תנוהל באופן סדיר על-ידי דירקטורים קבועים הבקיאים במהלך עסקיה של החברה. גם אם מדובר בדירקטורים חליפים, ראוי שאלו ישמשו בתפקידם במספר רב של ישיבות, על מנת שדירקטוריון החברה יוכל לעשות את עבודתו נאמנה ולפקח על עבודת ההנהלה.

בעקבות פניית הרשות, החליטה תעשיות מלח למנות את יועציה המשפטיים לבדוק את התנהלות הדירקטוריון בכדי למנוע הישנותם של מקרים דומים בעתיד. תוצאות הבדיקה יובאו לידיעת הציבור.

[ הרחבה במהדורה המודפסת ]