נדחתה תביעת בכיר בעיריית פ"ת לקבל גמול פריון

בית הדין הסתמך על קביעתו של הממונה על השכר באוצר, כי הנוהל לתשלום פרמיה בבסיס השכר מנוגד לחוק יסודות התקציב

נדחתה תביעה של בכיר בעיריית פתח-תקוה לכלול בשכרו גמול פריון עבודה שוטף, בשיעור של 23.92%, כחלק משכר היסוד. בית הדין הסתמך על קביעתו של הממונה על השכר באוצר, כי הנוהל לתשלום פרמיה בבסיס השכר מנוגד לחוק יסודות התקציב.

מדובר בתביעה שהגיש משה מדר, מנהל מחלקת פיתוח עסקים בעיריית פתח-תקוה, בטענה שהוא זכאי לקבל את גמול פריון העבודה השוטף כחלק משכר היסוד - ולא רק בגין ימי עבודה בפועל. לטענתו, תשלום הגמול צריך להינתן לו בגין סוג התפקיד אותו הוא ממלא.

עוד טען מדר, כי תשלום הגמול אינו מנוגד לחוק יסודות התקציב, כיוון שהסכמים מקומיים, שהיו תקפים טרם השינוי בעמדת הממונה, אמורים להמשיך ולחול. עוד טען, כי קודמתו בתפקיד קיבלה גמול זה בבסיס השכר.

בית הדין קבע, כי מדר, שקיבל כתב מינוי לתפקיד מנהל מחלקת הפיקוח, שודרג בתפקידו מתוך כוונה להיטיב עימו, אך מבלי שניתנה לו כל התחייבות לתשלום הגמול. אין העובדה שהתובע אינו מקבל את הגמול בבסיסי שכרו בגדר אפליה.

לדברי בית הדין, עיריית פתח-תקוה, כגוף מתוקצב, חייבת לקבל את אישור הממונה על השכר בשינוי שכרם של עובדים. משקבע הממונה כי תשלום פרמיה בסיס השכר מנוגד לחוק - אין לקבל את התביעה. (ד"מ 743/03).