ב-5 השנים הבאות תתקבל תוספת של 11 מיליארד שקל למשרד החינוך

שרת החינוך לקראת הגשת דו"ח דוברת: אם לא תהיה ברירה נלך לחקיקה

"אנו לא מעוניינים לפועל באמצעות חקיקה היות ואנו מאמינים בהבנות ובהסכמים, אך יחד עם זאת, אם לא תהיה ברירה, ורק אחרי שיתברר שכלו כל הקיצין, ניאלץ ללכת למהלך כזה שאנו מאוד לא רוצים בו" אמרה שרת החינוך לימור לבנת בפגישה עם עיתונאים לקראת הגשת דו"ח דוברת המלא לאישור הממשלה ביום א'.

יו"ר הוועדה, שלמה דוברת, הצטרף לשרה לבנת באומרו "יש מספר המלצות שארגוני המורים חולקים עליהן כפי שיש גם דברים שהאוצר חולק עליהם ולכן צריך להתקיים בחודשים הקרובים מו"מ אינטנסיבי עם המורים. אנו רואים בארוגני המורים גורם חשוב ביותר ביישום הרפורמה והם צריכים לחשוב מהי האלטרנטיבה. איני מאמין שהם יחמיצו את ההזדמנות ההיסטורית לשנות את מערכת החינוך".

לבנת ודוברת מסרו כי בפעם הראשונה בהיסטוריה של מערכת החינוך הוכנה תוכנית רב שנתית ל-5 שנים שיש לה גיבוי של רה"מ ושר האוצר. "כל הנתונים מקובלים על רה"מ על שר האוצר ועל המונה על השכר" אמרה לבנת.

על פי הנתונים שמסר דוברת, המתווה התקציבי של התוכנית מדבר על תוספת של 11 מיליארד שקל ב-5 השנים הבאות, מזה 6 מיליארד שקל למערכת החינוך וכ-5.2 מיליארד שקל למימון הוצאות המעבר של הרפורמה. לדבריו, המתווה מבוסס בין היתר על כך לא יהיו קיצוצים בתקציב החינוך ב-5 השנים הבאות ויהיה מימון מלא וריאלי של מערכת החינוך, כולל של הגידול הטבעי בשיעור של 1.6% בשנה.

בהתייחס לידיעות על הפרדת החינוך החרדי מהרפורמה אמר דוברת כי הדו"ח מכיר בזכותם של מגזרים בעלי אורח חיים נפרד לחינוך נפרד כפי שהוכר גם לגבי החינוך הערבי אם זאת ציין כי לא הסתיים הדיון עם המגזר החרדי לגבי יישום הדו"ח והדבר אמור להיעשות במסגרת ועדה משותפת שתורכב בין הצדדים בהסכמה ובהדברות.