שניים אוחזים ב-20% ממניות אי.אל.די

חברת בלופוינט ומשה פונדק טוענים לזכות על אופציה לרכישת המניות מזיגמונד בלובבנד

בעל השליטה בחברת אי.אל.די , ד"ר זיגמונד בלובבנד, פנה אתמול לביהמ"ש בבקשה למתן סעד - צו שיורה לו למי להעביר 20% ממניות החברה. בלובבנד, שבחודש מאי 2004 רכש את מניות השליטה באי.אל.די (50.5%) מחברת ברן , נטל לצורך זה הלוואה מחברה פרטית בשם בלופוינט, שקיבלה אופציה לרכישת אותם 20% בתוך פרק זמן של 12 חודשים מנובמבר 2004.

לאחר מכן, טוען בלובבנד, הומחו, ככל הנראה, חלק מזכויותיה של בלופוינט באופציה, ללא ידיעתו וללא הסכמתו, לגורם פרטי בשם משה פונדק. בלופוינט ופונדק, עולה מהבקשה לביהמ"ש, טוענים לזכויות למניות המחלוקת ודורשים מבלובנד את העברתם, כל אחד לידיו. בשל כך ובעקבות העובדה שאיש מהשניים איננו מוכן לוותר על זכויותיו, לכאורה, במניות המחלוקת, פנה בלובבנד לביהמ"ש בבקשה לסעד שבמסגרתו יורה לו ביהמ"ש למי להעביר את המניות.

בעקבות רכישת מניותיה של ברן באי.אל.די, תמורת 1.65 מיליון דולר בלבד, מחזיק היום בלובבנד 65.83% ממניות אי.אל.די, העוסקת בפיתוח תוכנות מחשבים והקמת מערכות איכות ואמינות. אם יאשר ביהמ"ש את עמדתו של אחד מהצדדים המבקשים לממש את האופציה, תקטן אחזקתו ל-45.93% מההון.

אי.אל.די, הנסחרת בשווי של 16 מיליון שקל, סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2004 ברווח של 3.1 מיליון שקל לאחר הפסד של 3.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2003. רוב הרווח נבע לחברה ממימוש אחזקתה בחברת קווליטסט, שנמכרה למלם מערכות.