הירשזון-ברק: עופר הירשזון לא גר כאן יותר

מכר את השלד הבורסאי של הירשזון ברק לאברהם פיריאן ומתכוון להפוך את פעילותה לפרטית

שמו של עופר הירשזון צפוי להיעלם בזמן הקרוב מרשימת המסחר, לאחר שהושלמה עסקה למכירת השליטה בשלד הבורסאי של חברת הירשזון-ברק (56.6% מהמניות) לידי אברהם פיריאן. את השליטה בהירשזון-ברק מוכרים הירשזון ושותפו, צבי ברק, תמורת 3 מיליון שקל בלבד - עשירית בלבד מהמחיר שאותו שילמו השניים לפני כ-4 שנים למשפחת פילץ, שהייתה אז בעלת השליטה בחברה (שנקראה עוז השקעות).

בתווך, הסתבך הירשזון בשורה של הימורים פיננסים כושלים, בעיקר על רכישת השליטה בחברות בורסאיות תמורתן שולם מחיר מופקע, שהסבו להירשזון-ברק הפסדי עתק בסכום של כ-70 מיליון שקל וסיבכו אותה בחובות של 120 מיליון שקל לבנקים, ובעיקר לבנק הפועלים, שלאחרונה נאלץ להגיע עימה להסדר חובות.

בראיון שהעניק לאחרונה למגזין G של "גלובס", טען הירשזון, כי בעסקת הרכישה של הירשזון-ברק "קניתי פורטפוליו של נדל"ן שהיה שווה בשיא 50-60 מיליון שקל ושווה היום פחות מחצי. תוסיפי לזה הוצאות מימון, והנה חלק הארי של ההפסד. צריך לזכור שנקלעתי לתקופה שהייתה הגרועה ביותר במשק הישראלי".

בד בבד עם מכירת השלד הבורסאי של הירשזון-ברק, מכנסת החברה אסיפה כללית לאישור עסקה בה ירכשו הירשזון וברק מידיה את פעילותה העסקית ואת חובותיה ללא תמורה. הפעילות העסקית כוללת אחזקות בחברות ההשקעה הבורסאיות סהר אינווסטמנטס (77.8%) ודי.סי.אל (21.7%). סהר עצמה מחזיקה 46% ממניות די.סי.אל, שהיא בעלת השליטה בחברת עיבוד הנתונים חילן-טק (לצד מנכ"ל חברה זו, אבי באום). בנוסף, מחזיקה הירשזון-ברק בפעילות נדל"נית באמצעות החברה-הבת עוז השקעות (לשעבר פובליסיס אריאלי).

בהתבסס על הארכת שווי שנערכה ע"י פרופ' יורם עדן, נקבע כי הפעילות הנמכרת תועבר לידי הירשזון וברק בתמורה להמחאת מלוא הזכויות ונטילת מלוא התחייבות החברה בגין פעילות. לרבות תשלום מלוא יתרת החוב של הירשזון-ברק כלפי בנק הפועלים בסך של 46.2 מיליון שקל, וזאת בין במזומן ובין באמצעות נטילת חוב.