נדחתה בקשה לצו מניעה זמני נגד סגירת השוק העירוני בראש העין

היזמת שמפעילה את השוק טוענת שהעירייה מסרבת להעניק לה רשיון עסק ממניעים זרים

חברת גמליאל ובניו נכסים והשקעות מראש העין, היזמת והמפעילה של השוק המכונה גן היריד בראש העין, פנתה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בבקשה להוציא צו מניעה זמני במעמד צד אחד, האוסר על עיריית ראש העין לפעול לסגירה של השוק העירוני. השוק פועל מדי יום שישי, מאז ראשית 96'.

בפנייה לבית-המשפט טענה המבקשת, כי העירייה מסרבת ממניעים זרים להעניק לה רשיון עסק, למרות שבידיה אישורים של כל הגורמים הרלוונטיים.

לטענתה, העירייה מפירה את הסכם הפשרה בין הצדדים מיוני 2003, שבמסגרתו הסכימה המבקשת להגדיל ב-50% את התגמולים לעירייה על פי חוזה הזיכיון.

לדברי המבקשת, לפני כשלושה שבועות הודיעה לה העירייה על ביטולו של החוזה ודרשה את סילוק ידה מהשוק עד יום 1.2.05. המבקשת טענה, באמצעות עורכי הדין מיכל צחורי ורן יגנס, כי אם תופסק פעילות השוק, נזקיה עלולים להסתכם ב-3.6 מיליון שקל בגין אובדן רווחים.

השופט עוזי פוגלמן ציין בהחלטתו לדחות את הבקשה למתן צו במעמד צד אחד, כי ההודעה על ביטול ההסכם נשלחה עוד ביום 11.1.05. לדבריו, הוא מניח כי המצב הקיים בפועל יעמוד בעינו עד החלטה בבקשה.

השופט ביקש לקבל את תגובת העירייה בתוך 7 ימים. בתיק העיקרי מתבקש בית-המשפט להורות לעירייה לחדש לעותרת את רשיון העסק להפעלת השוק. (עת"מ 1192/05).