פצוע מהפיגוע בסי-פוד מרקט תובע 55 מיליון שקל מהרשות הפלשתינית ומברגותי

טוען כי הרשות הפלשתינית התרשלה בכך שלא מנעה פעולות טרור נגד אזרחי מדינת ישראל, שנעשו בהשראתה, במימונה ובחסותה

שלמה דוד (43) הגיש היום לבית המשפט המחוזי בת"א תביעת פיצויים בסך 55 מיליון שקל, בגין נזקי גוף נגד הרשות הפלשתינית ומרוואן ברגותי, המרצה חמישה עונשי מאסרי עולם, לאחר שהורשע ברצח של חמישה ישראלים ובניסיון לרצוח אחרים.

בכתב התביעה נאמר, כי במארס 2002 הגיע מחבל למסעדת סי-פוד מרקט בת"א והחל בירי צרורות ללא אבחנה לעבר היושבים במסעדה ולדקור את יושבי המסעדה, שביקשו למלט את נפשם מהמקום.

בפיגוע נרצחו שלושה בני אדם ועשרות נוספים, בהם התובע, נפצעו.

בכתב התביעה נטען, כי המחבל דקר את התובע באורח קשה בראש, בעין שמאל, בחזה ובחלקי גוף נוספים. לאחר 11 ימים בהם היה התובע מחוסר הכרה ולאחר סדרה של ניתוחים וטיפולים, הוא הועבר לבית החולים לוינשטיין, להמשך טיפול שיקומי, כאשר הוא משותק כמעט לחלוטין בכל צד ימין של גופו ואינו מסוגל לדבר. התובע שהה בבית החולים במשך כחודש וחצי.

לטענת התובע, בעקבות האירוע והפגיעות שנגרמו לו בעטיו, חייו נהרסו כליל והעסק המצליח שהיה לו לייבוא וייצוא של בגדי הלבשה במקסיקו, שם התגורר, התמוטט לחלוטין ונסגר.

התובע מציין כי התעוור בעין שמאל ועינו נעקרה והוא סובל מבעיות מוטוריות קשות בגוף, ובשל הפגיעה המוחית הקשה נפגעה יכולת המחשבה והדיבור שלו, והוא אינו מצליח לבצע פעולות יומיומית פשוטות גם כיום.

לטענת התובע, הרשות הפלשתינית התרשלה בכך שלא מנעה פעולות טרור נגד אזרחי מדינת ישראל, שנעשו בהשראתה, במימונה ובחסותה. בתביעה נאמר, כי מרוואן ברגותי הוא מבכירי הרשות הפלשתינית ואף הוא אחראי לנזקי התובע, הסובל כיום מנכות של כ-100% והמוכר כנפגע פעולת איבה על ידי המוסד לביטוח לאומי.

התובע מעריך את סכום התביעה בלמעלה מ-55 מיליון שקל, והוא מבקש עוד מבית המשפט להטיל עיקול זמני על כספי הרשות הפלשתינית המוחזקים בידי משרד האוצר, בסכום שלא יפחת מ-55 מיליון שקל.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 1167/05).