רשת ורסאצ'ה חושפת: ההשקעה בחנות בכיכר המדינה בת"א - מיליון דולר מ-1996

הגישה תביעה נגד יבואן אופנה מג'נין, שייבא ארצה 3,300 זוגות מכנסיים תחת השם "אלפרדו ורסאצ'ה"

רשת האופנה האיטלקית ורסצ'ה חושפת בתביעה שהגישה לבית המשפט המחוזי בת"א, כי השקיעה בחנות הראשונה שלה בישראל, שנחנכה בשנת 1996, בכיכר המדינה בת"א מיליון דולר.

עוד חושפת ורסצ'ה בתביעה, כי בשנים 1996-1998 הסתכמו הוצאות הפרסום של מוצריה בעולם כולו ב-48 מיליון דולר, ובנוסף היו לרשת באותן שלוש שנים הוצאות צילום של למעלה מ-15 מיליון דולר. ורסצ'ה טוענת, כי מוצריה נמכרים מדי שנה במאות מיליוני דולרים ברחבי העולם.

לדברי ורסצ'ה, לחברה מאות סימני מסחר ראשוניים בעשרות מדינות ברחבי העולם, לדוגמה: 300 סימנים רשומים לג'יאני ורסצ'ה וכן עשרות סימנים רישומים לסימן ורסצ'ה. בישראל יש לוורסצ'ה שמונה סימנים רשומים לסימן ורסצ'ה ושמונה לסימן ג'יאני ורסצ'ה.

ורסצ'ה מבקשת מבית המשפט המחוזי בתל-אביב להוציא צו מניעה קבוע, האוסר על מוסטפא בוג'רמי מג'נין לייבא ולשווק בשטחי הרשות הפלשתינית מוצרי הלבשה הנושאים את סימן המסחר "ורסצ'ה", ולשלם לה פיצויים בסך 100 אלף שקל ללא הוכחת נזק.

בתביעה נאמר, כי בתחילת ינואר 2005 ייבא הנתבע מסין לישראל 3,300 זוגות מכנסיים הנושאים את השם "אלפרדו ורסצ'ה". אגף המכס עיכב את שחרור המכנסיים, לאחר שהתובעת הפקידה בידיו את הערבות שדרש ממנה.

לדברי התובעת, היא נתקלה כבר בעבר במדינות אחרות במוצרים מפירים הנושאים את השם "אלפרדו ורסצ'ה". רק לאחרונה קבע בית משפט פדראלי בארה"ב, כי שם זה מפר את זכויות רשת ורסאצ'ה, והוציא צו מניעה קבוע נגד אותם גורמים שמכרו והפיצו בארה"ב את המוצרים המפרים.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 1168/05).