קופת השרצים של דור כימיקלים: חריגות שכר במיליוני ש' ודיבידנדים שחולקו ב'טעות'

כך עולה מדו"ח הבודק שפורסם היום, ואשר בעקבותיו אולצה ההנהלה הבכירה של החברה לפרוש

דירקטוריון חברת דור כימיקלים פרסם הערב את מסקנות דו"ח הבודק אותו מינה, במסגרת הבדיקה הנערכת בחברה. המסקנות חושפות שורה של ליקויים בחברה, שבראשם חריגות שכר משמעותיות שלא כדין, ובעקבותיהם נאלצה הנהלת החברה לפרוש.

בסעיף תשלומים לנושאי משרה, מצוין בדו"ח כי מלבד החזר התשלום של 527,700 אירו שנלקחו ע"י יו"ר הדירקטוריון צבי מור, נתגלו עוד מספר חריגות שכר משמעותיות של מור. בין היתר מדובר בתוספת שכר ששולמה למור ב-2002 בהיקף 278,000 שקל ומענק עודף בסך 453,000 שקל, שניהם הוחזרו על ידו לאור העובדה שבוצעו שלא כדין. הבודק ציין כי חלק מהסכומים נמשכו על ידו כמקדמה לפני קבלת האישורים המתאימים.

עוד צוין כי בשנת 2004 פדה מור ימי חופשה צבורים מעבר לסכום הכלול בהסכם ההעסקה, זאת בהיקף של 460,000 שקל. סכום זה, לדברי הבודק, לא אושר ע"י דירקטוריון החברה, והחברה מתכננת לבצע בדיקה האם לתקינות המהלך.

עוד צוין כי בין השנים 200-2004 קיבלו מנכ"ל החברה, סמנכ"ל הכספים ונושא משרה נוסף, תוספות שכר ומענקים בסכום כולל של 4 מיליון שקל. הבודק מציין כי המענקים שולמו באישורו של צבי מור, אך מבלי לקבל את אישור המוסמכים לכך בחברה. עם זאת הבודק מוסיף כי אמש אושרו כל תוספות השכר באופן רטרואקטיבי ע"י דירקטוריון החברה.

בסעיף עסקאות עם בעלי שליטה מציין הבודק כי בעלי השליטה בחברה, קיבלו דיבידנדים עודפים של 536,000 שקל ב-2003, ללא אישורים כדין. הבודק מציין כי הסכום הוחזר לחברה בשנת 2004, וכי אמש הוחלט בחברה לגבות גם את תשלומי הריבית בגין הדיבידנד העודף.

עוד עולה כי בשנים 2000-2004 שילמה החברה ביטוח רפואי עודף לאחד הדירקטורים, מבעלי השליטה, בסך 175,000 שקל, שלא כדין. החברה החליטה לגבות בחזרה גם את הסכום הנ"ל.

אירועים נוספים שמציין הבודק:

- הלוואות בסך 4.5 מיליון שקל שניתנו לחברה קשורה שלא כדין.

- תשלומים של 114,000 לקרובת משפחה של בעלי השליטה ששולמו שלא כדין.

- תשלומים בסך 831,000 שקל ששולמו לחברה שבבעלות בעלי השליטה שלא כדין.

לגבי כל הסכומים הנ"ל מציין הבודק כי החברה תפעל לקבלם בחזרה בתוספת ריבית.

בנוסף מציין הבודק התנהלות לא תקינה של הנהלת החברה, שכללה חוסר נוכחות בישיבות הדירקטוריון וליקויים במנגנוני הבקרה והפיקוח.