טיוטת כתב אישום נגד ויטה, סנפרוסט וחברות נוספות על קרטל בירקות הקפואים

על-פי הטיוטה, הנאשמים תיאמו את שיעורי ההנחה ללקוחות מסוגים שונים, בין היתר - לקוחות קטנים ומשווקים בסיטונות

הרשות להגבלים עסקיים גיבשה טיוטת כתב אישום נגד חברות פרי הגליל, ויטה-פרי הגליל, כור, סנפרוסט, פוד קלאב, מילוטל, פרי העמק ומי ששימשו כמנהלים בהן, בעבירות לכאורה של הסדרים כובלים בתחום הירקות הקפואים. כך נודע ל"גלובס".

בין הנאשמים: אבי מרגלית, שהיה מנכ"ל כור אגרו - חטיבת המזון של כור; מנחם רייניץ, מחליפו; דב ורוצלבסקי, שהיה סמנכ"ל השיווק של כור אגרו; נמרוד בן-ארי, ששימש כמנכ"ל פרי הגליל; אהרן לימור, שהיה מנכ"ל סנפרוסט; שייע טנצר, שהיה מנכ"ל פוד קלאב; מאיר פרץ, שהיה מנהל המכירות של פוד קלאב; משה ברושי, שהיה מנכ"ל מילוטל; ושמחה לילנטל, שהיה בעל מניות בפרי העמק ומנהלה.

על-פי הטיוטה, הנאשמים היו בשנים 1998-1992 צדדים להסדרים למחירי המכירה של ירקות קפואים המיוצרים או משווקים על ידם. הם תיאמו את שיעורי ההנחה ללקוחות מסוגים שונים, בין היתר - לקוחות קטנים ומשווקים בסיטונות.

כמו כן, הם הגיעו להסדרים בדבר חלוקת לקוחות ובהם משווקים בסיטונות, ארגוני קניות קיבוציים וקמעונאים שונים. בהתאם להסכמה, כל חברה היתה אמורה להימנע מהתקשרות עם לקוחות שהוקצו לאחרות. התיאומים נערכו בישיבות שהתקיימו במשרדי כור אגרו, סנפרוסט ופרי העמק.