בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד מת"ב על הטעיית צרכנים

התובע: מת"ב פרסמה מודעות שיצרו רושם מטעה כי לא חל על הצרכנים חיוב בגין הממיר, בעוד שבפועל חויבו הצרכנים להפקיד פיקדון חד-פעמי

עמוס ג'נח, תושב אזור המנוי על חברת הכבלים מת"ב , ביקש היום (א') מביהמ"ש המחוזי בתל-אביב לאשר תביעה ייצוגית נגדה, בטענה להטעיה קשה בשיווק ממירים דיגיטליים.

לדבריו, באמצעות עוה"ד איתן ארז ושלמה בן-פורת, בקיץ 2001 שיווקה החברה ממיר דיגיטלי, במבצע שכינתה "המהפך - קיץ 2001". התביעה מוגשת בגין מודעות במקומון חולון-בת-ים, צוין, אך ייתכן שמודעות דומות פורסמו גם בעיתונים או מקומונים נוספים.

לטענתו, המודעות מעוררות רושם, כי הממיר מסופק ללא חיוב או תנאי, אך בפועל, הצרכנים חויבו להפקיד באוקטובר 2001 סכום של 299 שקל כפיקדון חד-פעמי, דרישה שצוינה באותיות זעירות.

על-פי התביעה, מת"ב יצרה רושם מטעה, כי לא חל על הצרכנים חיוב בגין הממיר. כמו כן, היא לא גילתה במודעות, כי הפיקדון מופחת כל שנה ב-10%, כך שבעת החזרת הממיר יקבלו הצרכנים סכום מופחת, ומדובר בהשכרתו ב-29.9 שקל לשנה.

לדברי התובע, מת"ב לא פירטה במודעות את דמי הפיקדון החודשיים, אך הסתבר, כי אלו הם 15 שקל למשך 85 חודש, ובסה"כ 1,275 שקל, בהם מחויבים הצרכנים, אלא אם יזמינו חבילה או ערוץ בתשלום של מעל 15 שקל.

התובע מציין, כי אין בידיו נתונים על המנויים שהצטרפו בתקופה הרלוונטית, אך הדבר יאותר בגילוי המסמכים בין הצדדים. לדבריו, מנתונים בעיתונות עולה, כי מספר המנויים עמד אז על 277 אלף בתי אב.

בתביעה נאמר, כי בעקבות תלונת התובע למשרד התמ"ת, הוגש כתב אישום נגד מת"ב, והיא הודתה בפרסומים שיש בהם כדי להטעות צרכנים בעניין מהותי בעיסקה, הורשעה, ונקנסה ב-60 אלף שקל.

טרם נתקבלה תגובת מת"ב. (ת.א 1181/05).