שלי פדרמן, בעלי קפה לנדוור, מעריך כי מכירות קפה אילי (ILLY) יגיעו השנה ל-100 טון קפה, בשווי של 12 מיליון שקל. הוא מצפה שעד 2007 יוכפל היקף מכירות אילי, אשר ישפיעו גם על חיזוק מעמדה הכולל של לנדוור בשוק הקפה והגדלת פעילותה בתחומיה הנוספים.
שמונה חודשים לאחר שייבוא המותג אילי לישראל הועבר מעלית, הוא מציין כי חזר לנתח השוק שהחזיקה עלית בזמנו, עם כ-350 לקוחות בשוק המלונות, בתי הקפה והמסעדות. מתוכם, כ-45-50% לקוחות ותיקים שעבדו גם עם עלית, והשאר לקוחות חדשים שהושגו במקום אלה שהמשיכו לעבוד עם עלית, שהחלה להפיץ את לוואצה.
בימים אלה, פדרמן מארח בישראל את המנהל הבכיר ביותר בחברת אילי האיטלקית, שאינו בן משפחת אילי, המייסדת ומי שעדיין מחזיקה 100% מהבעלות על החברה. גי'אקומו ביוויאנו, המנהל המסחרי של אילי, אחראי על תפעולה הן באיטליה והן ברחבי העולם.
לדבריו, הסיבה לפרידה מעלית היתה מרחק בין האסטרטגיות ופילוסופיות החברות. "אבל אנחנו עדיין חברים טובים של בעלי עלית היום, משפחת שטראוס", הוא אומר. בהזדמנות זו מגלה שלי פדרמן כי מיכאל שטראוס ודיויד פדרמן, לשעבר חברים קרובים שמאז העברת השליטה ביניהם בעלית הסתכסכו קשות, חזרו לדבר. "תתפלאי לשמוע", אומר שלי, "אבל לא לפני הרבה זמן דיויד ושטראוס התפייסו והם כבר מדברים".
באילי מציינים כי ההתאמה הגדולה יותר ללנדוור (שבעצמה משחקת בשוק האספרסו, עם מותג שלה הפונה לפלח השוק הזול יותר), נובעת מחברות העבר עם שלי. "העניין האנושי באילי הוא מרכזי במיוחד", אומר ביוואנו.
להערכת גורמים בענף, המכירות של אילי על ידי לנדוור עדיין לא רווחיות, בשל העלויות הגבוהות של התקנת מכשירי הקפה של אילי בשוק האירוח, עלויות ההדרכה והנחות שנאלצת לתת החברה בהתמודדותה בשוק, בעיקר עם לוואצה. לפי נתוני פדרמן, ההשקעה בציוד הסתכמה עד כה ב-5 מיליון שקל, והיא אמנם מהווה עלות מרכזית בחדירה. פריצת הדרך שמקווים להגיע אליה ב-2007, היא בעיקר עקב התוכנית להעמיק את החדירה לערוצי המכירה הנוכחיים בשוק האירוח, והן באמצעות העמקת החדירה לרשתות המזון והמעדניות.
במסגרת תוכנית הפעולה העתידית של אילי לשוק הישראלי מתכוונת לנדוור לפתוח לראשונה (בתחילת 2006) בית קפה ראשון בקונספט שהשיקה החברה הבינלאומית בחו"ל השנה. מדובר ב"אילי בר קונספט" (IBC), שעד כה הוקמו ברחבי העולם 50 כמותו. כמו כן תושק בישראל מכונת אספרסו חדשה (פרנסיס-פרנסיס, ע"ש המייסד פרנצ'סקו אילי).
לפי ביוואנו, מיצובה של אילי בשוק הישראלי חשובה למרות גודלו המצומצם של השוק. זה נובע מתרבות הקפה המפותחת, ומכך שהישראלים מטיילים הרבה בעולם ולכן מהווים "שגרירים" של אילי גם במדינות אחרות. *
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.