חברת סוכנות מכוניות לים התיכון (סמל"ת), יבואנית פיאט, עתרה לבית המשפט המחוזי בת"א, בבקשה לבטל את תוכנית המתאר לבניית עשרות אלפי מ"ר להיי-טק, מסחר ומגורים, בשטח של 181 דונם בגבעת שמואל.
על-פי העתירה, מדובר בתוכנית איחוד וחלוקה ללא הסכמת הבעלים, שמטרתה שינוי ייעוד בצפון גבעת שמואל מחקלאי למגורים, תעשיה עתירת ידע, מסחר, מבני ציבור, שטחים פתוחים ושימושים נוספים.
התוכנית כוללת בניית 300 יחידות דיור, 96 אלף מ"ר שטח עקרי להיי-טק ו-14,400 מ"ר למסחר. סמל"ת אומרת, כי היא הבעלים של 15% מהשטח, וכי התוכנית מקפחת אותה ביחס לשאר בעלי הזכויות בשטח.
סמל"ת טענה בפני הוועדה המחוזית, כי יש לשנות את תמהיל שימושי הקרקע בתוכנית, כך שהשטח המיועד להיי-טק יצומצם, תוך הגדלת השטח המוקצה למגורים.
עוד ביקשה החברה לשנות את תמהיל ייעודי המגרשים שהוקצו לה, על-ידי הוספת מגרשי מגורים במקום חלק ממגרשי התעשייה, ולהפחית את שיעור השטחים לצרכי ציבור מ-57.4% ל-40% לכל היותר. לדבריה, השיעור הנוכחי אינו עומד בהוראות החוק ביחס לשיעור המותר בהפקעה ללא תמורה.
עוד טענה סמל"ת, כי אחוזי הבנייה לתעשייה עתירת ידע (160% שטח עיקרי) נמוכים משיעור הבנייה המקובל באיזורי תעשייה חדשים במרכז הארץ (200% שטח העיקרי).
לטענת סמל"ת, אין כל הצדקה לתוספת שטחי תעסוקה, מאחר שהמתחם עליו חלה התוכנית גובל באיזורי תעשייה, ועל כן יש לשנות את תמהיל שימושי הקרקע. כמו כן, קיימת רוויה בשטחי תעשייה ומשרדים באיזור, הנובעת מעודף היצע, ואין כל כדאיות כלכלית במימוש זכויות בנייה לתעסוקה.
לעומת זאת, שונה המצב בתחום הבנייה למגורים, ועל כן יש לצמצם את שטחי התעשייה והמשרדים ולהגבילם למגרשים הנושקים למגרשי תעשייה קיימים בתחום פ"ת, ולהגדיל את שכונת המגורים.
סמל"ת מבקשת מבית המשפט להוציא צו ביניים במעמד צד אחד, האוסר על הוועדות המחוזית והמקומית והמועצה המקומית גבעת שמואל לפרסם הודעה על אישורה של תוכנית המתאר. (עת"ם 1303/05)
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.