פנייה למזוז: לבטל את התעלמות המשטרה מחריגות מהירות של עד 25 קמ"ש

פרופ' אליהו ריכטר: מחקרים מצביעים על כך שכל עלייה של 5% ממהירות הנסיעה תתבטא בעלייה של 21% במקרי המוות מתאונות דרכים

פנייה ליועץ המשפטי לממשלה לבטל את יוזמת משטרת התנועה להגדיל את מהירות התנועה בכבישים ולהתעלם מחריגות במהירות של עד 25 קמ"ש מעבר למהירות המותרת.

פרופ' אליהו ריכטר, ראש היחידה לרפואה תעסוקתית וסביבתית באוניברסיטה העברית בירושלים פנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד מני מזוז, בבקשה להורות על הפחתת המהירות המותרת, להורות על אכיפת חוקי התנועה כולל אכיפה של המהירות המותרת כפי שנקבעה בחוק ובתקנות.

לדברי ריכטר, התוכנית של ראש אגף התנועה ניצב שחר איילון לאפשר חריגה ממהירות הנסיעה המותרת עד 25 קמ"ש היא תוכנית בעייתית ופזיזה ומהווה בפועל ניסוי לא אתי בחיי אדם. משמעות החלטה זו היא גזר דין מוות לעשרות אם לא מאות של ישראלים שימותו בדרכים בשנים הבאות.

לדברי ריכטר, מחקרים מצביעים על כך שכל עלייה של 5% ממהירות הנסיעה תתבטא בעלייה של 21% במקרי המוות מתאונות דרכים.

ריכטר עוד מציין, כי יש מקום לבחון ניגוד אינטרסים אפשרי בכל הנוגע ליועצים שהמליצו להעלות את המהירות המותרת. "קיים חשש לכאורה לפיו אותם יועצים עשויים להרוויח מקשרים עיסקיים שיש להם עם גורמים וחברות המקדמות סלילת כבישים חדשים הבנויים למהירויות גבוהות יותר. האם עלול להיווצר מצב שבו אזרחי המדינה יוקרבו על מזבח הממון - קטל עבור כסף?"

היועץ המשפטי לממשלה נדרש להצהיר כי הנחייתו של ניצב איילון להתעלם מחריגה מהמהירות המותרת אינה חוקית ומסכנת חיי אדם ובנוסף מתבקש מזוז לבחון מדוע מתעכבת הצבתה והפעלתה של רשת המצלמות הארצית.