נדחתה בקשת בעלי הבר קארפה דיאם לעיכוב צו סגירה שיפוטי

המבקשים: התנגדות העירייה להיתר קבוע או זמני, ייתכן שמטרתה למנוע מקום הפונה לקהל ההומו-לסבי

נדחתה בקשה של משה גלאמין וקארין קפאח, בעלי ומנהלי הבר קארפה דיאם בתל-אביב, הפופולרי בקהילה ההומו-לסבית, לעכב צו סגירה שיפוטי, ולאפשר את הפעלת העסק עד להחלטה בעתירתם המנהלית, להורות לעירייה לתת להם רישיון. כניסת הצו לתוקף עוכבה עד 27 בפברואר.

לטענתם, הם פועלים על דעת בעל המקרקעין, כשדיירי הבניין ששכרו דירות אחרי שהעסק החל לפעול היו מודעים לאופיו, והבניינים הסובבים את המקום הם מבני משרדים ותעשייה ללא דיירים.

עוד טענו, כי התנגדות העירייה להיתר קבוע או זמני, ייתכן שמטרתה למנוע מקום הפונה לקהל ההומו-לסבי, דהיינו רדיפת המגזר, או שיש בכך יישום ראשון לתוכנית חולדאי לצמצום מקומות הבילוי בעיר בלילות. לדבריהם, כל ערב שהמקום סגור מסב להם נזק של אלפי שקלים ופגיעה במוניטין, בשל עיקשות של רשות בירוקרטית, שיתכן שפועלת בחוסר תום לב.

השופט יהודה זפט קבע, כי אין לעכב כניסה לתוקף של צו סגירה שניתן בתקופת הבעלים הקודמים (המבקשים הם הבעלים חודש בלבד) בספטמבר 2003, וביצועו נדחה והוארך מעת לעת. לדבריו, העתירה המנהלית לא אמורה להתערב בהחלטות שיפוטיות, והגשתה אינה פלטפורמה ראויה לעיכוב ביצוע הצו השיפוטי. הבקשה הועברה לתגובת העירייה תוך שבוע. (עת"מ 1349/05).