200 בעלי מניות בקו-אופ מתנגדים למכירת איקאה למתיו ברונפמן ללא מכרז

עו"ד משה זינגל, המייצג את בעלי המניות: "ברונפמן רוכש מכובד, אבל יש עוד הרבה מעוניינים, שיכולים לשלם יותר מ-27 מיליון דולר"

"למרות שמתיו ברונפמן הוא רוכש מכובד, אין סיבה למהר ולמכור לו את איקאה ללא מכרז, כשיש עוד הרבה מעוניינים". כך טוען עו"ד משה זינגל, המייצג 200 בעלי מניות בקו-אופ. זינגל מתכוון לפנות לוועד הממונה של הקו-אופ, ולדרוש מהם לפנות בעניין זה לבית-המשפט.

זינגל פנה עקב הפרסומים בדבר מכירת איקאה לברונפמן תמורת 27 מיליון דולר. קו-אופ מחזיק 75% מאיקאה. לטענת זינגל, איקאה היא אחד הנכסים המצליחים של הקו-אופ, ואין כל סיבה למהר ולמכור, ולא לקבל הצעות מהמתעניינים הרבים הנוספים.

בעבר פורסמו בהקשר זה שמותיהם של לב לבייב, בני גאון ורבים אחרים. לדברי זינגל, "האנשים האלה מסוגלים לשלם מחיר גבוה יותר, ואין שום סיבה שלא לקבל מהם הצעות. בעלי המניות זכאים לכסף הזה. יש גם נכסים נוספים למכירה. אם כך מוכרים את איקאה, במהירות הזו ימכרו גם את שאר הנכסים".

לדברי זינגר, מדובר בעשרות אלפים של בעלי מניות, שעד כה קיבלו רק 40 אלף שקל עבור מנייתם. באחרונה הוסיף להם בית-המשפט סכום של 4,000 שקל. לדבריו, מדי יום מתקבלות פניות מצד בעלי מניות, קשישים קשי יום, הזקוקים לכסף המגיע להם, ומה שקיבלו עד עכשיו הוא לעג לרש.