מטמנת חוגלה: נכשל המו"מ ויונדי-ליאונז' להחלפת מניות בסיתהל

צפוי שתהל תרכוש חלק מאחזקות ליאונז' כדי להשיג שליטה

המשא ומתן שהתקיים בין החברות ויונדי לבין ליאונז' דז'ו - שני קונצרנים של תשתית מבין הגדולים בצרפת - על מכירת אחזקות ליאונז' בחברת סיתהל המקימה את מטמנת האשפה חוגלה בצפון הארץ, ליד מנחמיה (%47.5) הופסק בגלל חוסר הסכמה בין הצדדים על המחיר, והחברה ממשיכה לפעול בהרכבה המקורי.

בעלת המניות הגדולה השנייה בחברה היא תהל (%47.5) ובשאר המניות מחזיקה חברת התשתית אחים ברזאני. ל"גלובס" נודע, כי צפוי שתהל תרכוש מליאונז' חלק מאחזקותיה כדי לקבל שליטה בחברה.

ליאונז' דז'ו פעילה בתחומי האנרגיה, מים, טיפול באשפה, תקשורת ובתחומים נוספים, במחזור מכירות של כ-40 מיליארד דולר, והיא פועלת בלמעלה מ-100 מדינות ברחבי העולם, ומועסקים בה כ-200 אלף עובדים. החברה הקימה לפני מספר שנים חברה משותפת עם תהל בשם סיתהל (דרך החברה בת אינטר-סיטא), ודרכה זכתה במיכרז הקמת מטמנת האשפה חוגלה.

אתר חוגלה, שיהיה הגדול ביותר בצפון, יתחיל לקלוט אשפה בחודש מרץ 1999. הקמת האתר החלה בחודש דצמבר 1998 בהשקעה של כ-10 מיליון שקל. האתר יעמוד בכל הסטנדרטים הנדרשים על ידי רשויות איכות הסביבה בארץ ובעולם, ולאחר סגירתו, בעוד 10 שנים, הוא מתוכנן להיות חלק מפארק לאומי גדול שיקום באזור. עם פתיחתו של אתר חוגלה, ייסגר האתר הסמוך שטרם שודרג - מטמנת האשפה טליה.

מנכ"ל תהל, יעל אפרון, אמרה ל"גלובס", כי חברת תהל קיבלה לפני מספר שנים החלטה אסטרטגית להיכנס לתחום האשפה הביתית בישראל, ובעקבות כך גם ניגשה וזכתה במיכרז להקמת אתר חוגלה (טליה). אפרון אומרת, כי תהל מגדילה בצורה משמעותית את פעילותה בתחום מתן שירותי האשפה, ובימים אלו מנהלת תהל משא ומתן לרכישת אתרים נוספים ולשדרוג של אתרים קיימים.

אתר חוגלה-טליה, שהוא הרחבה של אתר טליה הקיים, ישתרע על שטח של 340 דונם, יוכל לקלוט כ-1,200 טונות לשנה במשך 10 שנים