מינהל מקרקעי ישראל יאפשר לנהל בנייה מרוכזת של עד 80% מסך המגרשים בהרחבות יישובים חקלאיים וקהילתיים. עד כה היה נהוג לאפשר בנייה מרוכזת בהיקף של 50% בלבד.
אפשרות זו תחול על יישובי עדיפות לאומית, על יישובים בהם משולם מחיר מלא בעבור הקרקע וביישובים בהם לא ניתן כל סבסוד בעבור עלויות הפיתוח. מטרת המכרזים המשותפים לאפשר פיקוח על מחירי הבנייה, ולמנוע גביית כספים מיותרים מהמצטרפים ליישוב, גבייה שנאסרה על-ידי היועץ המשפטי לממשלה. בנוסף נקבע, שכספים שיגבו ממתיישבים חדשים, ישמשו אך ורק לשדרוג תשתיות קיימות, ולא לשום מטרה אחרת.
בנייה מרוכזת תתאפשר גם ביישובים הכלולים בהוראות המעבר וזוכים להנחות קודמות, שניתנו בהחלטה 737, או אם מוענק להם סבסוד בעבור עלויות. זאת באם מתחמי הרחבה נמצאים בשלב בנייה, בו נבחר קבלן מבצע והוחל בפיתוח ובבנייה, בכפוף לבדיקת המינהל ואישורו מראש לעלויות הבנייה.
במתחמי הרחבה המצויים לפני שלב הביצוע, באיזורי עדיפות לאומית, יתקיים מכרז משותף עם המינהל לבנייה כפרית במשרד השיכון, המועצה האזורית והיישוב להזמנת הצעות לביצוע ההרחבה.
המכרז יכלול הזמנה לקבלת הצעות למחיר מינימלי לביצוע כולל של שיווק האתר. הקבלן יחוייב להציע לפחות שישה דגמים לבנייה ומחיר מכסימלי לכל דגם, עם אופציה לגמישות בהיקפי הבינוי. בנוסף, על המכרז לפרט גם את שדרוג תשתיות העל ביישוב הישן.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.