אמנון דיק: "אני מביא את בזק להפרטה כקבוצת תקשורת חזקה, צומחת ורווחית"

"יש עוד הרבה מה לעשות בתחום התקשורת הנייחת. יש לי תוכנית עבודה מסודרת לשינוי מבני והיא מחכה ליום ההפרטה"

"שיעור התשואה להון של בזק עומד של 8.7%. זהו השיעור הגבוה ביותר אי פעם שהציגה בזק. זוהי גם רמה גבוהה של תשואה להון כשמסתכלים על חברות ציבוריות, בטח כאלה שעומדות לפני הפרטה", כך אומר מנכ"ל בזק , אמנון דיק, בעקבות פרסום הדו"חות הכספיים של החברה ל-2004.

דיק, שבסופו של דבר הצליח להימלט מהמארב שתכנן לו בקפידה וועד העובדים של החברה, נשמע חד וממוקד יותר מאי פעם, רק חודש לפני ההפרטה. השנה הזאת לא הייתה קלה לדיק והיא השאירה אצלו הרבה מאוד צלקות אישיות, אבל את התוצאות הכספיות הוא רוצה למנף ככל שניתן.

"הצבתי מספר יעדים ב-2004 והם הושגו במלואם", אומר דיק שפעם צוטט כאומר שלא השיג את מטרותיו בחברה. "קודם כל היה חשוב לי לסייע בקידום תהליך ההפרטה, מהלך שאני מאמין בו בכל ליבי, והתהליך אמנם עומד לפני סיום, תוך שיתוף פעולה מלא של ההנהלה", אומר דיק ומוסיף, "המשימה השנייה הייתה השלמת הפלטפורמה שתהפוך את בזק לקבוצת תקשורת. התעקשנו על רכישת 50% מפלאפון ובנוסף הבעתי בכל המהלכים האחרונים מחויבות מלאה ל-yes, אותה אנחנו רואים כחלק אינטגרלי מפלטפורמת קבוצת התקשורת. המשימה השלישית היא למתן את הפגיעה בתקשורת הנייחת גם באמצעות קיצוץ בעלויות שכר, שירדו ב-50 מיליון שקל, מהלך שאנחנו כבר רואים את תוצאותיו".

דיק מוסיף כי, "יש עוד הרבה מה לעשות בתחום התקשורת הנייחת. יש לי תוכנית עבודה מסודרת לשינוי מבני והיא מחכה ליום ההפרטה. תהליך כזה יביא לירידה בהוצאות, ולנו בהנהלה יש צורך להפשיל שרוולים ולהתחיל בה ברגע שיהיה ניתן. הצמיחה תבוא מהסלולר, אם כי היא תהיה איטית, ומכיוון הטלוויזיה הרב ערוצית והאינטרנט".

דיק יודע, שלמרות התוצאות היפות של פלאפון השנה, יש לה עוד דרך ארוכה עד שתגיע לרמת הרווחיות של מתחרותיה, פרטנר וסלקום. "הנהלת פלאפון ואנחנו מציבים יעדים לשיפור נוסף. צריך להמשיך ולעבוד בחברה על תחום ההוצאות והגדלת נתח השוק".

דיק מתייחס גם למהלך השיווקי החדש של בזק ואמר כי הוא לא ריק מתוכן, "הסלוגן 'בכל עתיד שתבחר' מצביע על כך שנשיק שירותים חדשים תוך הגדלת התפוצה של הקיימים".

"yes חצתה את קו מיליארד השקל בהכנסות, ויש לה מעל 470 אלף מנויים. החברה צומחת ועומדת בתוכנית שלה, שתביא אותה לתזרים חיובי כבר בסוף 2005 או תחילת 2006", אומר דיק.

לסיכום משגר דיק מסר לבעלים הבאים של החברה, "אני מביא את בזק להפרטה כקבוצת תקשורת חזקה, צומחת ורווחית עם שיעור תשואה של 8.7%".