צלניר מצטייד בראיית לילה: פועלים אי.בי.אי השקיעה 7 מיליון שקל בסטאר נייט

השקיעה באג"ח להמרה של סטאר נייט כחלק מהנפקה פרטית למשקיעים מוסדיים

חברת החיתום פועלים אי.בי.אי השקיעה 7 מיליון שקל באג"ח להמרה של חברת סטאר נייט , שמניותיה לוהטות בבורסה בשעה האחרונה (עלייה של 780%). השקעת פועלים אי.בי.אי נעשית כחלק מהנפקה פרטית שתבצע סטאר נייט למשקיעים מוסדיים שאותה תוביל חברת החיתום . גיוס ההון יעביר את סטאר נייט להון עצמי חיובי ויאפשר לה לצאת מרשימת השימור של הבורסה למסחר רגיל במניות היתר.

גיוס ההון הנוכחי מהווה שלב נוסף בתהליך השיקום של סטאר נייט, תחת שליטתו של מוטי סלומון. החברה, המפתחת ומייצרת מכשירים אלקטרו אופטיים לראיית לילה, עברה בשנה האחרונה מהפך חיובי, הגם שספק אם זה מצדיק את שווי השוק שבו נסחרת החברה - יותר מ-100 מיליון שקל, למרות גרעון של 1.7 מיליון שקל בהון העצמי נכון לסוף ספטמבר 2004.

המהפך מתבטא בתוצאותיה של סטאר נייט בתשעת החודשים הראשונים של 2004 - הכפלת המכירות ל-16.4 מיליון שקל ורווח נקי של 2.1 מיליון שקל. לאחרונה הודיעה החברה כי על פי הערכות ראשוניות של תוצאותיה ברבעון הרביעי של השנה, היא צופה גידול של 123% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ב-2003 וגידול של 33% לעומת הרבעון הקודם. בסה"כ צפויות הכנסות החברה אשתקד לעמוד על יותר מ-25 מיליון שקל.

פועלים אי.בי.אי, המנוהלת בידי רונן צלניר ונחשבת לחברת החיתום המובילה בשוק ההון, רכשה אג"ח סטאר נייט הנושא ריבית של 5% לתקופה של 3.5 שנים. יחס ההמרה של האג"ח נקבע על 9.6 שקל למניה (בדומה למחיר השוק הבוקר). בימים הקרובים צפויה סטאר נייט להשלים את חלקו הנוסף של הגיוס, על פי ההערכות בהיקף דומה, אך זה ייקבע רק בסמוך להנפקה.

סטאר נייט "מפציצה" מאז תחילת השנה בדיווחים חיוביים אודות פעילותה. אתמול הודיעה כי חברה בת שלה, נייט לייט טכנולוגיות, קיבלה הזמנה בסך של כ-6 מיליון שקל מחברה אמריקאית לאספקת אמצעים לראיית לילה לשוק האזרחי והמשטרתי בארה"ב. ההזמנה תסופק במהלך השנתיים הקרובות ברמת הרווחיות הגולמית של החברה (כ-43%).

בשבוע שעבר הודיעה החברה כי היא נמצאת במו"מ ראשוני, בלתי מחייב, לבחינת האפשרות לבצע מהלך של מיזוג הפוך בו תיכנס החברה הבת לתוך "שלד בורסאי" הנסחר בבורסה שמעבר לדלפק בניו-יורק (OTC). לפני שבועיים הודיעה סטאר נייט על הזמנת המשך של כ-4.8 מיליון שקל מהתעשייה האווירית, לאספקת ציוד לראיית לילה בעיקר לטייסי מסוקים בחיל האוויר ההודי. זאת, בנוסף למכתב כוונות עליו דיווחה החברה בסוף ינואר, לפיו תספק לחברה ההודית כוונות לילה לנשק אישי, המיועדות לצבא הודו, בהיקף של 6 מיליון דולר. ההזמנה מהודו הגדילה את צבר ההזמנות של סטאר נייט למעל 70 מיליון שקל.

מוטי סלומון השתלט על סטאר נייט (לשעבר אורליל) בחודש מארס 2000, בעקבות משבר קשה שחוותה החברה ואשר גרם לה הפסדי ענק. בחודש מאי 99' נחשפה פרשה בטחונית שעל פיה נחשדו המנכ"ל לשעבר וסגנו בגניבה, מרמה בזיוף כלפי משרד הביטחון. על פי החשדות גנבו המנהלים, שהושעו מתפקידם מיידית, ציוד יקר שנרכש עבור צה"ל בארה"ב ושילבו אותו במשקפות שנמכרו במדינות במזרח הרחוק. לצה"ל סיפקה החברה ציוד זול מתוצרת רוסית. באופן זה נמכר הציוד היקר פעמיים.

בעקבות חשיפת הפרשה, הפסיק משרד הביטחון את כל התקשרויותיו עם סטאר נייט ובוטלו כל ההיתרים שניתנו לחברה, לרבות כאלה שאיפשרו לה לנהל מו"מ לייצוא ציוד לחימה וידע ביטחוני. בעקבות הפרשה הופסקה למעשה פעילותה של סטאר נייט עד לשלהי שנת 2000, אז חודשו ההיתרים שאיפשרו לחברה להמשיך לעסוק בייצור וייצוא תעשייתי ביטחוני.