מיזוג בין רשתות התקליטים טופ-10 וטאואר רקורדס

שתי רשתות לממכר דיסקים, "טאאור רקורדס" ו"טופ-10", מתמזגות והופכות לרשת אחת שתיקרא "טאואר". ברשת יימכרו, מלבד דיסקים וקלטות, גם ספרי מוסיקה, מגזינים, קלטות וידיאו ומוצרי מוסיקה נוספים. טופ-10 מפעילה כיום 15 סניפים ורשת טאואר רקורדס מפעילה 3 חנויות עצמאיות וכן 10 נקודות מכירה בסניפי המשביר לצרכן.

החלפת שמה של טאואר רקורדס לטאואר הינו חלק ממהלך אסטרטגי של הרשת הבינלאומית. במתכונתה החדשה צפויה הרשת להפעיל 40 סניפים בישראל עד סוף השנה, אשר חלקם יופעלו כחנויות גדולות וחלקן כחנויות בתוך סניפי המשביר לצרכן.

רשת טאואר רקורדס החלה את פעילותה בארץ בשנת 94'. לאחרונה רכשה חברת התקליטים הד-ארצי %75 ממניות הרשת בישראל. רשת טופ-10 נוסדה גם היא ב-94', ע"י בעלי חנויות תקליטים, ונמצאת כיום, גם היא, בבעלות (מלאה) של הד-ארצי.

הנהלת הרשת הממוזגת שואפת להחזיק בנתח של %40 משוק הדיסקים עד סוף השנה. יו"ר מועצת המנהלים של טאואר בישראל, רון ויסברג, אומר, כי שוק המוסיקה בישראל צפוי להכפיל את עצמו תוך שלוש שנים, ולהגיע להיקף מכירות של כמיליארד שקל.

כמנכ"ל הרשת החדשה יכהן אמנון נדל, שכיהן עד לאחרונה כסגן מנהל אגף תפעול ברשת שופרסל.

רשת התקליטים השניה בגודלה בישראל היא רשת צליל, המונה כיום 14 סניפים. ברשת שותפה ב-%50 חברת התקליטים הליקון. הליקון נכנסה כשותפה ברשת בתחילת 98', לאחר רכישת טופ-10 על ידי הד-ארצי.

מנכ"ל צליל, ירון בלווייס, מעריך את היקפו של שוק הדיסקים החוקיים בישראל בכ-300-250 מיליון שקל בשנה. לדבריו במחצית השוק שולטות הרשתות הגדולות - טופ-10, טאואר רקורדס, צליל ופיקדילי, ומחציתו השניה נשלטת בידי החנויות הפרטיות, שהגדולות שבהן הן דיסק סנטר וסופר זאוס.

נדל מעריך את היקף שוק הדיסקים בישראל בכ-800 מיליון שקל בשנה, אשר מחצית מתוכו הוא שוק של זיופים