דיימלר-קרייזלר אירוספייס (DASA) הגרמנית ותומסון-CSF הצרפתית עשויות לבחון את אופציית הידוק הקשרים ביניהן, אחרי שניסיונותיהן בנפרד להביא למיזוג עם חברות בריטיות הגיעו למבוי סתום.
בחודשים האחרונים קיימה דאסא מגעים מתקדמים עם בריטיש אירוספייס (BAe ) לקראת מיזוג בין השתיים, שאם היו מתממשים היו מעניקים ליצרנית הגרמנית נתח של כ-%40 בחברה הממוזגת.
השיחות עם BAe נקטעו אחרי ש-BAe שינתה את התמקדותה והעדיפה התקשרות עם מרקוני. החלטתה של ג'נרל אלקטריק (GEC) להשיל מעליה את זרוע הביטחון שלה קסמה לתומסון, חברת האלקטרוניקה, אשר נחשבה כמועמדת טבעית למיזוג עם מרקוני.
מנפרד בישופ, מנכ"ל דאסא, נפגש באחרונה עם דניס ראנק, יו"ר תומסון. שתי החברות צפויות עתה על פי ההערכות לשקול מיזוג חברה אשר תשלב פעילות אירוספייס ואלקטרוניקה, בדומה לשילוב ב-BAe/מרקוני.
אמש מסר ראנק כי תומסון תמשיך את מגעיה גם עם חברות אירופיות נוספות. הוא תיאר את החלטת GEC למכור את מרקוני ל-BAe "צעד לא מסייע" לתהליך מיזוגה של תעשיית הביטחון האירופית, בהוסיפו כי "צעד זה עשוי לבודד את בריטניה".
שילובן של BAe ומרקוני ייצור חברה גדולה במידה כזו שחברות אירופיות אחרות עשויות להחליט על איחודן, כדי להקים חברה שתוכל להתחרות עימה כשווה בין שוות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.