ועדת התשתיות הלאומיות אישרה עקרונית בתנאים את התוכנית לסלילת רכבת העמק, שבה יושקעו מאות מיליוני שקלים. הרכבת תיסע במסלול חיפה-בית שאן והפרויקט יבוצע בידי רכבת ישראל.
הוועדה לתשתיות לאומיות דנה בישיבתה האחרונה בהיבטים סביבתיים, עיצוביים ונופיים, שילוב התחנות עם מערך הכבישים הארצי והאזורי, וכן בהיבטים עירוניים שונים.
כחלק מהתנאים הוחלט למזער את הפגיעה הנופית באיזור הקישון על-ידי התוויית המסילה בקטע שממערב למחלף תל קשיש בסוללה נמוכה במקביל לכביש. המסילה תעבור מעל כביש אשר יונמך למפלס של 25 מטר, מעל למפלס ההצפה של נחל הקישון. הוועדה החליטה להעביר את התוכנית להערות הוועדות המחוזיות לפני אישורה הסופי.
הוועדה שמעה סקירה מפורטת על התוואי שיעבור בין חיפה, באזור גשר פז, ויגיע עד בית שאן, כשבדרך יהיו שמונה תחנות. הוועדה החליטה לקדם את תוכנית רכבת העמק ולהעבירה גם להשגות הציבור.
בין היתר, הוחלט, כי בתחנה במפרץ חיפה תתאפשר הקמת שטחי מסחר נילווים במעבר להולכי רגל. לגבי התחנה בנשר, תבחן הוועדה את האפשרות להעתקת שטחי התחנה בצמוד לכביש 75 והצמדת רציפי המסילה.
הוועדה קבעה, כי מיקום התחנה באלרואי (בסמוך לקריית טבעון), פוגע בשטחים חקלאיים, ובשל כך תסומן בשלב זה התחנה בתוכנית ללא מיקום מדויק, אלא רק יצוין שיש צורך בתוכנית מפורטת, שתכלול בחינת חלופות ודרכי גישה לתחנה.
נקבע, כי רוחב רצועת המסילה בתוכנית יאפשר מיקום עמודי חשמל בין שתי המסילות, כדי לאפשר בעתיד את חשמול המסילה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.