הרשות מתגמשת - והדוגמניות חוזרות

הרשות השנייה מגמישה את החלטתה: הודיעה לערוץ 10 כי יוכל לשדר הערב את הפרק בסדרת הריאליטי "הדוגמניות" בשעה הקבועה, אולם זאת על ידי סיווג התוכנית לצפייה מגיל 14 ומעלה, וכן הקרנת שקופיות בתחילת התוכנית ובסיומה באשר לעולם הזוהר על היבטיו השונים. כמו כן, מחר צפוי להתקיים שימוע בעניין התוכנית לראשי הערוץ. החלטה זו של הרשות מנוגדת להחלטה שקיבלה וועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה ביום חמישי האחרון, לפיה "הדוגמניות" תשודר הערב בשעה 23:00 וכי המשך שידורה בשעה הרגילה ובכלל מוטל אף הוא בספק.

במקביל, היום שלחה רינה בר-טל, יו"ר שדולת הנשים, מכתב לחבר מועצת הרשות מוסקו אלקלעי המכהן כיו"ר ועדת הטלוויזיה, בו היא כותבת כי, "ברצוני להביע את הערכתי על החלטת ועדת הטלוויזיה בנושא עריכת שימוע ציבורי בנושא תכנית 'הדוגמניות'. מדובר בהחלטה אמיצה המגבה את התחייבותה של הרשות השנייה כלפי הציבור".

ביום חמישי האחרון הודיעה ועדת הטלוויזיה ברשות כי החליטה לקיים דיון ציבורי ושימוע לערוץ 10 בעניין שידור התכנית הדוגמניות וזאת לאור העבודה כי יש בתוכנית דוגמה שלילית לנערות צעירות ולאופן בו הן מתייחסות לעצמן ולגופן. הועדה קבעה כי עוד בטרם השימוע תוגבל הערב התוכנית לשעה 23:00, הגבלה שתיבחן לאורך כל העונה או שלא לאשר כלל את המשך שידורה".

דובר ערוץ 10, מוטי שרף מסר בתגובה: "ההתחסדות של הרשות השנייה שוברת שיאים חדשים. לא ייתכן שתוכנית ריאליטי אשר חושפת את מאחורי הקלעים של התעשייה ומדליקה תמרור אזהרה להורים ולנערות ומספקת להם חומר למחשבה היא לא לגיטימית, כאשר אותה רשות עצמה נותנת לגיטימציה לשוק הבשר בערוץ השני הנקרא תחרות מלכת היופי השם ללעג קטינות על הבמה ומוכר להם אשליה של חיים נוצצים. ברשות לא מבינים שבערוץ 10 מראים את מה שהערוץ השני דואג להסתיר, לכן עולה שאלה מדאיגה של שיקול דעתה של הרשות כלפי הערוץ ובכלל. בכל אופן אנו נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו בנושא".