דניאל מולקנדוב נעצר על ידי הרשות לני"ע

חשוד בהוצאה במרמה של כספים שהושקעו על ידי ציבור המשקיעים בקרן הנאמנות רעם 90

דניאל מולקנדוב (33) מראשל"צ, הבעלים של חברת גרין לייט ניהול קרנות נאמנות, נעצר על ידי מחלקת החקירות של הרשות לני"ע, בחשד להוצאה במרמה של כספים שהושקעו על ידי ציבור המשקיעים. מדובר בקרן הנאמנות רעם 90, שנוהלה על ידי חברת גרין לייט.

הוצאה זו של כספים מהקרן מעלה חשד לטענת הרשות לני"ע לביצוע עבירות על חוק השקעות משותפות בנאמנות (איסור קבלת טובות הנאה במטרה לרמות בעל יחידה, עבירות דיווח והכללת פרט מטעה בתשקיף) וכן עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

היועץ המשפטי של מחלקת החקירות, עו"ד ירון ליפשס, טען בדיון שהתקיים בשעות הלילה של יום ב', כי בנוגע לעבירות אלה על פי החשד הם בוצעו על ידי מולקנדוב ביחד עם חשוד אחר. מולקנדוב חשוד בביצוע עבירות נוספות שאינן קשורות בחשוד האחר. עבירות אלו רם נחקרו, והן פורטו בנספח סודי שהגיש לבית המשפט.

מולקנדוב מכחיש את החשדות נגדו. לדברי עו"ד ליפשס, המרמה בוצעה בצורה מתוחכמת, תוך שימוש בחברת קש.

עו"ד ליפשס ביקש מבית המשפט להאריך את מעצרו של מולקנדוב בארבעה ימים נוספים, לצורך גביית הודאות נוספות, תפיסת מסמכים וביצוע פעולות חקירה נוספות. בא כוח החשוד הדגיש את הנזק שייגרם לקרן שבניהול מרשו וגם לציבור כתוצאה ממעצרו של החשוד והנזק המוערך במאות אלפי שקלים ללקוחות. לדבריו, גם פרסום עובדת מעצרו של מרשו תגרום לנזק גדול.

השופטת, מיכל ברק נבו, ציינה בהחלטתה כי קיים כבר בשלב זה יותר מחשד סביר הקושר את מולקנדוב לעבירות המיוחסות לו, וקיים חשש רב ביותר לשיבוש מהלכי החקירה. השופטת הורתה על הארכת מעצרו של מוקלנדוב עד ליום ה' השבוע ,בשעה 12:00.

תיק מעצרים 11079/05