ערב סינגלס

אחרי שנים של שליטה כמעט בלעדית של הוודקה, הוויסקי הסקוטי כובש מחדש את מקומו > טל גל כהן

הורידו את הקוניאק, הסירו את הרום והזיזו את הוודקות הצדה. תנו כבוד לוויסקי. לאחרונה, לאחר שנים של שליטה כמעט בלעדית של הוודקה, מסתמנת בישראל מגמה עולה של צריכת וויסקי סקוטי. לא רק אירלנד על המפה (לורד אוף דה דאנס, פאבים איריים ואייריש קרים), גם לגברברים החסונים בחצאיות יש מה להציע.

בסקוטלנד מייצרים שני סוגים של וויסקי. הראשון הוא וויסקי לתת (Malt), העשוי על טהרת השעורה ומיושן בחביות, בדרך-כלל במשך שנים ארוכות (מעל עשר). הסוג השני הוא וויסקי בלנדד (מעורבב), שכשמו כן הוא - ערבוב של וויסקי לתת עם וויסקי העשוי דגנים שונים, כגון חיטה, דורה ושיבולת שועל. ועם הגל הזה הגיעו לאחרונה לארץ כמה סוגים חדשים של וויסקי.

בעבר, לפני בסך-הכול 15 שנה, מספר בקבוקי הוויסקי שהיה על מדפי המשקאות בברים היה מצומצם ביותר. כיום, רק מספר מותגי המאלט-וויסקי שמצוי בברים (בלי להגיד מילה על המעורבבים) יכול להטעות תייר מזדמן לחשוב שהוא מצוי בפאב סקוטי. לאחרונה הגיעו לארץ שישה סוגים חדשים של וויסקי מבית גלנפידיך, בלוויני וגרנט'ס, שראויים לתשומת-לב.

וויליאם גרנט'ס ובניו היא אחת החברות הוותיקות בעולם שמייצרות וויסקי, ונשארה חברה משפחתית קטנה, שלא נבלעה עדיין באחד מהקונצרנים הגדולים. למרות המסורתיות, היא מתרעננת כל הזמן בחידושים, החל בשינוי בעיצובו של בקבוק הוויסקי הסקוטי הקלאסי וכלה בטעמים ושיטות הכנה חדשות. חברת גרנט'ס היא גם הבעלים של בתי-הזיקוק המייצרים את וויסקי גלנפידיך ובלוויני.

לפני כשנתיים יצאה החברה עם שני מותגי וויסקי חדשים: הגרנט'ס אייל קאסק רזרב (Grant's Ale Cask Reserved) - וויסקי מעורבב, שסיום תהליך ההתיישנות שלו בוצע בחבית אייל (בירה כהה ומרירה) מסקוטלנד, והגרנט'ס שרי קאסק רזרב (Grant's Sherry Cask Reserved), שיושן בחבית יין שרי מספרד. שניהם היו הצלחה גדולה בשל תוספת הטעם המרירה (של האייל) והמתקתקה (של השרי). בין השישה שהגיעו לארץ, יש גם שניים מסדרת ה-Cask Selection.