המאבטח שהרג טכנאי מזגנים בבי"ס בבני-ברק הורשע בהריגה

ארנולד אלטגאוז, מאבטח בית הספר לבנות "כהנמן" בבני ברק, שירה באוקטובר האחרון בטכנאי המזגנים אלון נקר, שהגיע לבצע תיקון בבית הספר, הורשע היום (א') בהריגה.

נקר הגיע לבית הספר בשעות הצהריים, אחרי שהוזמן על-ידי המזכירות. המאבטח דרש ממנו להזדהות, ונקר שכבר ביקר מספר פעמים בבית הספר וסבר שהוא מוכר, סירב. בין המאבטח לטכנאי התפתח עימות מילולי ופיזי, שכלל דחיפות ואגרופים. המאבטח שלף את אקדחו, דרך אותו ואיים על הטכנאי. נקר המשיך בריצה לחצר בית הספר, המאבטח ירה פעם אחת באויר, רדף אחריו וירה בחזהו. אחרי שהטכנאי התמוטט, ניגש אליו וירה מטווח קצר מאוד בראשו. המאבטח טען בחקירתו במשטרה, כי נהג כפי שנהג, משום שהטכנאי הרגיז אותו, התנהג בחוצפה ובזלזול והתעלם ממנו, וכך הגיע למסקנה שהוא מסוכן.

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, צבי גורפינקל, קבע, כי למאבטח לא היה כל יסוד לחשוד שמדובר במחבל, דיבורו של נקר לא העיד על כך ולא היה עליו או ברשותו תיק המעורר חשד.

השופט גורפינקל ציין, כי למאבטח לא עומדת זכות ההגנה העצמית, והירי שביצע לעבר חזהו של נקר ואחר-כך לעבר ראשו, כששכב כבר על הריצפה, היה קיצוני ביותר ולא סביר. "לא ניתן לחלוק על העובדה שהנאשם היה מודע לטיב המעשה, כאשר ירה במנוח וזאת מתוך זעם על כי המרה את פיו ולא ציית להוראותיו, עלב בו וראה בו מיותר. ביצוע ירי לעבר חזהו של המנוח, כדי להרוג, אינו עומד בשום יחס למטרה שניסה הנאשם להשיג, ולא היה מוצדק".

גזר הדין יינתן בשבועות הקרובים.