מתעכבת ההתקשרות בין חברת מוריה לשפיר הנדסה, לביצוע עבודות הקמת גשר קלטראווה בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים, בהיקף של 130 מיליון שקל.
בדיון שהתקיים אתמול (ג') נשקלה האשרות לבטל את זכייתה של שפיר ולבחון אלטרנטיבות לביצוע הפרויקט על-ידי חברה אחרת, או לפרסם מכרז חדש.
שפיר הנדסה זכתה בינואר בביצוע עבודות להקמת גשר קלטראווה. שפיר התקשרה עם החברה הצרפתית אייפל לביצוע הפרויקט, שכולל עבודות בפלדה ובבטון.
אחד מדרישות ועדת המכרזים הייתה התחייבות של כל אחד מהשותפים, ביחד ולחוד, להקמת הפרויקט, מסמך שטרם נמסר לוועדת המכרזים. בדיון הודיעה שפיר, כי תשלים את ההתחייבויות וועדת המכרזים החליטה לתת לשפיר אורכה להשלמת המסמך.
גורם במשרד התחבורה אמר ל"גלובס", כי הקבוצה שזכתה טרם הגישה את ההתחייבות ובלעדיו לא תתבצע ההתקשרות. לדבריו, ייתכן והיה נכון לפרסם את המכרז כמכרז בינלאומי לקבלני פלדה ולא לתת לחברה ישראלית מקומית להוביל את המכרז ולעכב את ההתקשרות.
לוח הזמנים מחייב את חברת שפיר להשלים את עבודות הגשר עד פברואר 2007, פרסום מכרז חדש צפוי לעכב את העבודות בארבעה חודשים.
הגורם אמר, כי ייתכן שהימנעות שפיר לחתום על המסמך נובעת משיקולים מסחריים, אך לאור העובדה שהיא הבינה שזכייתה מוטלת בספק היא הודיעה שתגיש את כל המסמכים בתוך זמן קצר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.