ממקו יצאה לסיבוב קניות - רכשה שתי חברות תמורת 55 מ' ד' במזומן ובמניות

אביר-נט הישראלית נרכשה תמורת 27.5 מיליון דולר במזומן ובמניות ו-NIT האמריקאית נרכשה בסכום דומה תמורת מניות * שתי החברות עדיין לא הציגו הכנסות מהותיות, ובממקו מעריכים כי ההשפעה על תוצאותיה תבוא לידי ביטוי רק בסוף 98' והלאה

מגמת המיזוגים והרכישות בתחום ה'סקיוריטי' (הגנת רשתות תקשורת ומערכות מידע בארגון) נמצאת בהילוך גבוה, וכעת מצטרפת גם חברת ממקו הישראלית לחגיגה. ממקו הודיעה אמש (ד') על רכישה של שתי חברות חדשות, האחת היא אביר-נט הישראלית והשנייה נטוורק אינפורמיישן האמריקאית (NIT). שווי שתי העיסקאות יחד מגיע ל-55 מיליון דולר, ומרבית הרכישה (כ-%80 ממנה) תתבצע באמצעות מניות.

הרכישה של אביר-נט תתבצע בתמורה ל-27.5 מיליון דולר, מהם 11.3 מיליון דולר במזומן והיתרה במניות. סגירת העסקה צפויה להתרחש באמצע חודש יוני הקרוב. הרכישה של NIT שהושלמה אמש בקליפורניה תתבצע כולה במניות.

מרבית סכום הרכישה (כ-50 מיליון דולר) יופרש על ידי ממקו כהוצאה חד פעמית לרכישת טכנולוגיה ברבעון השני של 98'. שתי החברות שנרכשו עדיין מצויות בשלבים מוקדמים לחייהן, וטרם הציגו הכנסות מהותיות. בממקו מעריכים כי ההשפעה על הכנסותיה תתחיל להתבטא רק לקראת סוף 98' ובמהלך השנה הבאה.

אביר-נט הוקמה בשנת 96' על ידי זיו דסקלו, המחזיק כיום כ-%46 מהון המניות בחברה. שווי ההחזקה של דסקלו במונחי העסקה הנוכחית מגיע ל-12.6 מיליון דולר. בעלי המניות הפרטיים האחרים בחברה הם יורם ניסנבאום המחזיק כ-%10, וקורט זיגלר שלו כ-%5 מההון.

בתחילת 97' ביצעה אביר-נט הנפקה פרטית בה גייסה כ-2.5 מיליון דולר מקבוצת משקיעים שכללה את חברת צ'קפוינט וקרנות ההון סיכון וולדן וג'מיני. החברה החלה למכור את מוצריה לפני פחות משנה, וכאמור, לא הציגה עד עתה הכנסות משמעותיות. נכון להיום מונה החברה כ-35 עובדים.

יו"ר ממקו, ישראל מזין, מסביר כי המוצרים שפיתחה אביר-נט הם משלימים למוצרים של ממקו, ומספקים להם יכולות נוספות. החברות מעוניינות לבצע כעת אינטגרציה בין שני סוגי המוצרים ולשווק אותם כפתרון שלם ומלא ללקוח.

אביר-נט פועלת בתחום של בדיקת האינפורמציה ברשת הארגונית לצורך מניעה של חדירות עוינות מבחוץ, וגם יציאות בלתי מבוקרות מתוך הרשת הארגונית לרשת האינטרנט (ועל ידי כך פיקוח על עובדי הארגון). תחום זה הפך לוהט במיוחד בחודשים האחרונים, ובמיוחד לאחר שהתגלו החדירות של ה'אנלייזר' הישראלי, אהוד טננבאום, וחבריו הווירטואליים למערכות המידע של הפנטגון.

החשש מחדירות עוינות דרך האינטרנט הביא בסוף חודש מארס לוול-סטריט את חברת ISS האמריקאית העוסקת בתחום זהה לזה של אביר-נט. ההנפקה של ISS היתה אחת המוצלחות שבוצעו השנה, ומנייתה נסקה מאז ההנפקה מ-22 דולר למחיר של 50 דולר בו היא נסחרת כיום. החברה, שסיימה את שנת 97' עם הכנסות של 13 מיליון דולר והפסד של 4 מיליון דולר, נסחרת כיום בשווי שוק של כ-800 מיליון דולר.

המוצר שפיתחה אביר-נט מבצע בדיקה (Detection) וניטור של כל תעבורת האינפורמציה ברשת הארגונית, כולל זו שיוצאת ממנה ונכנסת אליה דרך האינטרנט. המוצרים של אביר-נט מאפשרים 'להאזין' לרשת, לבחון את תוכנם של הקבצים העוברים בה או את התנועה שלהם, ובמידת הצורך ניתן 'ליירט' אותם בדרך כדי לשמור על שלמות הנתונים בארגון. כך למשל ניתן לזהות פריצות לא חוקיות לרשת הארגונית ולשמור על מערכת המידע בארגון.

המוצרים של ממקו מבצעים הגנה (Protection) על השרת של הארגון. כך, באמצעות שילוב בין שני המוצרים, תוכל ממקו להציע ללקוחותיה פתרון שלם (& Protect Detect). לדברי מזין, הפתרון שיתקבל יהיה היחיד שניתן כיום גם ברמת השרת הארגוני וגם ברמת הרשת הפנימית והחיצונית, בעוד שחברה כמו ISS, למשל, נותנת הגנה רק ברמת הרשת.

NIT האמריקאית, המונה כיום 17 עובדים, תצורף לשלוחה של ממקו ברדווד, קליפורניה. החברה פיתחה פתרון שמשלים את קו המוצרים העיקרי של ממקו, האקסס קונטרול (מערכת ה-SeOs), המשמש לשמירה על שלמות הנתונים של הארגון מפני משתמש שאינו מורשה לשנות אותם. קו מוצרים זה הפועל על מערכות יוניקס וחלונות NT היה אחראי לכ-%90 מההכנסות של ממקו בשנת 97'.

מזין מסביר כי המוצר של NIT מקל מאוד על תהליכי ההטמעה של המוצר המקורי של ממקו. ממקו מעוניינת להשתמש במוצר זה על מנת לקדם עוד יותר את קו מוצרי האקסס קונטרול, הן ללקוחות הקיימים והן ללקוחות החדשים. ממקו המונה כיום כ-170 עובדים, תגדל לאחר שתשלים את שתי הרכישות לכ-220 עובדים.

בתוך כך פירסמה אמש ממקו לאחר המסחר את תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון, בהן רשמה ירידה של %30 בהכנסות לעומת הרבעון הרביעי של 97'. ממקו סיימה את הרבעון עם הכנסות שהגיעו ל-8.4 מיליון דולר, ורווח נקי בסך של 2.1 מיליון דולר.

לטענת מזין, הירידה בהכנסות היתה צפויה מאחר שהחברה מבצעת את המכירות שלה לארגונים גדולים, אשר חלקם תלוי באישור תקציבי הרכש שניתנים רק במהלך הרבעון עצמו ולעתים אף לאחריו. לדבריו, גם התחזיות של האנליסטים דיברו על מכירות ברמה דומה, וכי בחברה עצמה מרוצים מהתוצאות.

מזין מוסיף כי שוק הסקיוריטי כולו נמצא כעת בצמיחה מהירה, משום שארגונים רבים עושים כעת שימושים עסקיים מגוונים ברשת האינטרנט. "לפני שנתיים", אומר מזין, "הלקוחות העיקריים שלנו היו בנקים וחברות הטלפון. כיום, עם צמיחת הרשת והגידול הרב בכמות השירותים שהיא נותנת, כמעט כל ארגון עושה בה שימוש בצורה כלשהי, ודרישות הבטיחות עולות".

"שוק הסקיוריטי כולו, הכולל הצפנות, פיירוול, הגנה מפני חדירות עוינות, הגנה על השרתים והגנות מפני יישומים עוינים בג'אווה ואקטיב איקס, מוערך בכ-7-6 מיליארד דולר מכירות בשנה. ההערכה היא שבשנת 2000 השוק יוכל להגיע עד ל-13 מיליארד דולר".

"המטרה של ממקו היא להיות אחד השחקנים הג דולים בתחום הסקיוריטי ולספק ללקוחות את כל מגוון הפתרונות האפשריים. בצ'קפוינט אנחנו לא מתחרים, ולמעשה יש לנו איתם שיתוף פעולה והסכמי OEM, שלפיהם הם מוכרים מוצרים שלנו ואנחנו מוכרים מוצרים שלהם".

בעלי המניות הגדולים בממקו הם שני המייסדים של החברה, ישראל מזין ואלי משיח, המחזיקים כל אחד ב-%14 מהמניות. חברת פלאטינום האמריקאית מחזיקה ב-%9, אופיר החזקות ב-%10, שני משקיעים שווייצרים פרטיים ב-%5, והשאר בידי הציבור. שתי החברות החדשות שנרכשו יחזיקו יחד בכ-%7 ממניותיה של ממקו.« מאת עמי גינזבורג « ממקו יצאה לסיבוב קניות - רכשה שתי חברות תמורת 55 מ' ד' במזומן ובמניות « אביר-נט הישראלית נרכשה תמורת 27.5 מיליון דולר במזומן ובמניות ו-NIT האמריקאית נרכשה בסכום דומה תמורת מניות * שתי החברות עדיין לא הציגו הכנסות מהותיות, ובממקו מעריכים כי ההשפעה על תוצאותיה תבוא לידי ביטוי רק בסוף 98' והלאה