קבוצת בינו-ליברמן מבססת אחזקתה: פרסמה הצעת רכש למניותיה ב-300 מיליון שקל

אם ההצעה תתקבל במלואה, תגדל אחזקתה של קבוצת בינו-ליברמן בפי.בי אחזקות מ-50% ל-63% * מציעה את המניות במחיר גבוה ב-12% ממחיר השוק

שנתיים לאחר שקבוצת בינו-ליברמן רכשה את השליטה בחברת פי.בי אחזקות , בעלת השליטה בבנק הבינלאומי , מבקשת הקבוצה להגדיל את אחזקתה בפי.בי ובכך גם להגדיל את אחזקתה בבנק.

פי.בי אחזקות פרסמה אמש (ב') הצעת רכש לרכישה חלקית של 18% ממניותיה, בהיקף כולל של כ-300 מיליון שקל. פיבי מציעה לרכוש מציבור המשקיעים 6.38 מיליון ממניותיה (רכישה עצמית) במחיר של 46.53 שקל למניה, מחיר הגבוה ב-12% ממחירה בשוק אמש.

בעלת השליטה בחברה, קבוצת בינו-ליברמן, לא תשתתף בהצעת הרכש שמיועדת כאמור לציבור.

אם ההצעה תתקבל במלואה, לאחר ביצוע הצעת הרכש תגדל אחזקתה של קבוצת בינו-ליברמן בפי.בי אחזקות מ-50% כיום ל-63%. ביתר המניות מחזיק הציבור.

יצוין, כי מדובר בהצעת רכש חלקית בלבד, שאחריה תמשיך מניית פי.בי להיסחר בבורסה. בהתאם, תגדל אחזקת קבוצת בינו-ליברמן בבנק הבינלאומי - שמגיעה היום בשרשור ל-24% - ל-30%.

פי.בי אחזקות מסרה, כי מטרת ההחלטה לרכוש חלק ממניות הציבור היא לתת הזדמנות שווה לציבור המשקיעים ליהנות מעליית ערך המניה בשנתיים האחרונות. מאז רכישת השליטה בפי.בי, בשלהי אפריל 2003, עלתה מניית החברה ב-120%.

פי.בי הוסיפה, כי רכישה עצמית של מניות על-ידי חברות מהווה דרך מקובלת להחזיר כסף לציבור המשקיעים כאלטרנטיבה לחלוקת דיבידנד, חלוקה שלא נעשית בפי.בי.

עוד מסרה פי.בי, כי הצעת הרכש פורסמה מיד לאחר פרסום הדו"חות השנתיים שנכתבו על-פי מתכונת ועדת ברנע, והן כוללים מידע רחב, מקיף ומפורט בנוגע לעסקי החברה ברמה של תשקיף, דבר שתורם לשקיפות המהלך.

פיבי אחזקות דיווחה אתמול על רווח נקי של 102 מיליון שקל בשנת 2004, לעומת הפסד של 9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. רווח זה משקף לחברה תשואה על ההון בשיעור של 6.1% בשנת 2004.

העלייה ברווחי פי.בי נובעת ברובה מאחזקתה העיקרית - הבנק הבינלאומי (48.33%), שתרם לה 119 מיליון שקל לרווח הנקי בשנת 2004 לעומת 77 מיליון שקל בשנת 2003.

חברת-הבת פי.בי בית השקעות, שמרכזת את תחום ההשקעות הלא בנקאיות שלה, סיימה את שנת 2004 בהפסד של 24 מיליון שקל לעומת הפסד של 106 מיליון שקל בשנת 2003.

אנליסט הבנקים של כלל פיננסים בטוחה,יובל בן-זאב, העריך היום, כי ייתכן ומטרת הצעת הרכש היא ביסוס אחזקתה של קבוצת בינו-ליברמן בחברת ההשקעות ובבנק, במטרה להיערך לצעד עתידי של מיזוג עם קבוצה בנקאית אחרת.