בעלת המניות הגדולה בגאלרי לפאייט תרכוש את אחזקתה של משפחת מאייר ברשת

משפחת מולין, בעלת המניות הגדולה של רשת חנויות הכלבו הצרפתית, גאלרי לפאייט, תרכוש - יחד עם הבנק הצרפתי BNP פאריבה - את אחזקתה של משפחת מאייר ברשת.

בשלב שני יגישו השניים הצעת רכש עבור יתרת המניות של גאלרי לפאייט. שווי העסקה נאמד ב-2.15 מיליארד אירו (2.78 מיליארד דולר.

משפחת מולין, מצאצאי מייסד גאלרי לפאייט, שנוסדה ב-1893, חברה ל-BNP פאריבה במטרה להוציא את בני דודם, משפחת מאייר, מהתמונה.

משפחת מולין, המחזיקה ב-32% מגאלרי לפאייט, מציעה 235 אירו למניה עבור יתרת המניות. BNP פאריבה, שירכוש את מניות משפחת מאייר ויעביר אותן לחברת אחזקות שבה תהיה לו אחזקת מיעוט, משמש כיועץ בעסקה.

"עסקאות כאלה מתבצעות בגלל שיש עכשיו המון חברות הון סיכון עם קופות מלאות במזומנים", אמר תיירי קנטה, אסטרטג השקעות בבנק הצרפתי סוסייטה ז'נרל בפאריז.

הוא הוסיף ש"משקיעים כאלה מסוגלים לקנות חברות בורסאיות ולהוציאן מהבורסה".

העסקה תשים קץ לספקולציות שגאלרי לפאייט הפכה ליעד השתלטות. אלו החלו לאחר שהבנק הצרפתי, בנק פדרטיב דו קרדי מוטיואל, רכש בדצמבר 15.6% ממניות גאלרי לפאייט.

לאחר פטירתו של אטיין מולין בספטמבר, העריכו אנליסטים שאלמנתו, ג'ינט מולין ובתו, איזבל, ימכרו את אחזקותיהן כדי להימנע מתשלום מסי ירושה.

"מאז מותו של אטיין מולין היו הרבה דיבורים על בעיות בין שתי המשפחות, ועל מסי ירושה", אמר פרנק הנין, אנליסט בחברת ההשקעות רישלייה פיננס בפאריז. מעורבותו של הבנק הגדול ביותר בצרפת בניסיון לפתור את "מלחמת האלמנות" החוצה בין המשפחות השולטות ברשת חנויות היוקרה הצרפתית נועדה למנוע מיריב להשתלט על זרוע המימון של הרשת.