נשיא לשכת היועצים העסקיים לאוצר: להכיר בהוצאה עבור מטפלות ומעונות לילדים כהוצאה מוכרת

בלכה מעריכים: אם התשלום למטפלות ולמעונות יוכר כהוצאה, כ-30,000 אמהות יוכלו לצאת לעבודה ותיווצר תעסוקה לכ-17,000 מטפלות

נשיא לשכת היועצים העסקיים, רו"ח יעקב קופרברג, קרא היום לשר האוצר, בנימין נתניהו, בדרישה מחודשת להכיר בהוצאת המטפלת לאמהות עובדות כפטורה ממס, במסגרת המדיניות לעידוד יציאת נשים לעבודה.

קופרברג ציין, כי חברי לשכת היועצים העסקיים, שמטפלים בין השאר גם במגזר האמהות העובדות בעלות עסק עצמאי, מודעים היטב לבעיות שעימן האמהות נאלצות להתמודד.

מעבר לטיפול בבעיות העסק, על האם העובדת גם לדאוג באופן מתמיד למציאת פתרון להשגחה על ילדיה, בעיה שלה יש השלכות כספיות ואדמיניסטרטיביות, כגון תיאומים בלתי פוסקים עם המטפלת והמעון. כך, הצעת החוק לפחות תפתור את הבעיה הכספית

קופרברג הדגיש, כי התשלום עבור מטפלות ומעונות לילדים מהווה הוצאה עסקית לגיטימית שתהווה מלחמה כפולה באבטלה.

להערכת לשכת היועצים העסקיים, אם התשלום למטפלות ולמעונות יוכר כהוצאה, כ- 30,000 אמהות יוכלו לצאת לעבודה ותיווצר תעסוקה לכ-17,000 מטפלות. "בסופו של דבר, אובדן המס למדינה, עקב ההכרה בהוצאות על מטפלות ומעונות, יקוזז ברובו ע"י המס שישולם ע"י הנשים שיצאו לעבודה או יפתחו עסק חדש", הוסיף.

כמו כן ציין, כי "בכלל האמהות, כולל אלו שלא מתאפשר להן לעבוד, הושקעו משאבי מדינה בחינוך ובסבסוד אוניברסיטות, בהן הנשים רוכשות השכלה גבוהה ומקצועית. ללא עזרה במימון המטפלת שתאפשר להן לצאת לעבודה, השקעת המדינה בהשכלתן והכשרתן המקצועית תרד לטמיון".

לשכת היועצים העסקיים בישראל, המאוגדת במסגרת איגוד לשכות המסחר, הינה מסגרת מקצועית המאגדת יועצים עסקיים בתחומים שונים, ביניהם יועצים וחונכים עסקיים כלליים, יועצים כלכליים, יועצי שיווק, יועצי מכירות, יועצי שיווק בינלאומי, יועצים למימון תמריצי השקעות הון ומו"פ, יועצי מיסוי מוניציפלי ויועצי תקשורת ויחסי ציבור.