אלמונים ריססו "כלב רוצח" על קבריהם של יצחק רבין ואשתו לאה בהר הרצל

כתובות נאצה "היטלר המוח" רוססו על אנדרטאות וקברים בבית העלמין הצבאי בירושלים

אלמונים חיללו הלילה (א') את קבריהם של ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין, ואשתו לאה, בהר הרצל בירושלים. על שמותיהם של השניים רוסס פס בצבע שחור, וסמוך לקברו של יצחק רבין רוססה הכתובת "כלב רוצח". מפקד מחוז ירושלים, ניצב אילן פרנקו, הורה להקים צוות חקירה מיוחד.

במשטרה מתמודדים בשבועות האחרונים עם תופעה הולכת וגואה של ריסוס כתובות נאצה, בין היתר, על אנדרטאות וקברים של גדולי האומה. שלשום רוססו כתובות "היטלר המוח" על 12 קברים בבית העלמין הצבאי בבירה. ביום רביעי האחרון רוססה הכתובת "היטלר" על קברו של ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, דוד בן-גוריון, סמוך לקיבוץ שדה בוקר. הכתובת רוססה על-ידי אלמונים בספריי שחור באותיות דפוס גדולות. חילול הקבר התגלה על-ידי פקח שעובד במקום והזעיק את המשטרה. במשטרת הנגב הודיעו שהם מתייחסים לעניין בחומרה והקימו צוות חקירה מיוחד.

מוקדם יותר באותו יום התגלתה כתובת נאצה גם ברחבת קברו של חוזה מדינת היהודים, בנימין זאב הרצל, בהר הרצל בירושלים. בכתובת נכתב: "ניאו-נאצי - יחי ביילין". במקביל, נתגלו כמה כתובות שרוססו על גדר חיצונית של בית ספר בראש-העין, בהן נכתב: "שרון - היטלר ורבין מחכים לך בגיהנום", ו-"מוות לערבים". המשטרה חוקרת גם שני אירועים אלה.

יו"ר סיעת העבודה, ח"כ איתן כבל, אמר, כי "השנאה המטורפת לא פסקה לרגע והמטורפים שחיללו את קברם של יצחק ולאה רבין ז"ל, הם תזכורת לכך שהרצח הבא עלול להיות רק עניין של זמן. אסור למשטרה ולשב"כ להרפות ולו לרגע ולעצור את הטירוף".

חברת סיעתו, סגנית השר אורית נוקד, קראה לשר לביטחון פנים לנקוט בכל האמצעים, על-מנת למנוע את השחתה נוספת של קברי מנהיגי המדינה. לדבריה, "זו עליית מדרגה מסוכנת שעלולה להתפתח לאובדן ממשי של חיי אדם. אני מצפה מהמשטרה לפעול בכל הכלים העומדים לרשותה על-מנת למגר את התופעה המסוכנת הזו".

מזכ"ל תנועת "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, קרא למשטרה לבחון אם מצלמות האבטחה שהוצבו במתחם קבר רבין פעלו כשורה. לדבריו, "מדינה שלא ידעה לשמור על מנהיגיה, לא מצליחה גם לשמור על קברם".