טליט גייסה ב-AIM כ-44 מיליון דולר לפי שווי של כ-115 מיליון דולר

רווח ההון של פולאר השקעות צפוי להסתכם בכ-75 מ' ש' * ב-2004 רשמה טליט הפסד תפעולי של כ-2.3 מ' ד' * המניה החלה להיסחר במחיר של 1.4 ליש"ט אך במהלך המסחר איבדה כ-9%

חברת טליט תקשורת (Telit Communications), חברה בת של פולאר השקעות מקבוצת שרם פודים קלנר השלימה הבוקר (ב') גיוס של כ-44 מיליון דולר בבורסה המשנית של לונדון (ה-AIM) לפי שווי של כ-115 מיליון דולר, אחרי הכסף. מניות החברה החלו להיסחר הבוקר תחת הסימול TCM LN בבורסת ה-AIM לפי שער התחלתי של 1.4 ליש"ט. בעת כתיבת שורות אלה נופלת המניה בכ-9%. רווח ההון, לפני מס שצפוי לפולאר השקעות מההנפקה מסתכם בכ-75 מיליון שקל.

שווי חברת טליט והיקף גיוס ההון גבוהים מכפי שהוערך, הודות לחיתום יתר משמעותי. ההנפקה נוהלה על ידי בית ההשקעות Seymour Pierce. הכוונה המקורית הייתה לגיוס בהיקף של כ-35 מיליון דולר לפי שווי של כ-100 מיליון דולר אחרי הכסף. הגדלת שווי החברה והיקף ההנפקה הגדילו גם את רווחי ההון, לפני מס, של פולאר השקעות מ-55 מיליון שקל לכ-75 מיליון שקל.

לפולאר השקעות זוהי ההנפקה השנייה של חברות הקבוצה בבורסה הלונדונית. ביולי 2004 גייסה חברת ניפסון, בשליטת פולאר תקשורת כ-18 מיליון דולר ובמרץ השלימה הנפקה ומכירה נוספת של מניות בהיקף של כ-21.5 מיליון דולר. אביגדור קלנר, יו"ר פולאר השקעות אמר, כי גיוס ההון של טליט יאפשר לחברה להרחיב את פעילותה הבינלאומית ולהגדיל את חלקה בשוק הסלולר בארץ. בעקבות ההנפקה תדולל פולאר השקעות לאחזקה של כ-51% מהחברה. כ-40% הונפקו למשקיעים ו-9% מהמניות מוחזקים בידי העובדים.

טליט מייעדת את תמורת ההנפקה להתרחבות בשוק הסלולר בתחום ה-M2M, שבשנים הקרובות צפוי לצמיחה מואצת, וכן להגדלת הכנסות חטיבת מוצרי הסלולר שנמכרים תחת המותג Telit. מהתשקיף של החברה, שפורסם אתמול לראשונה ב"גלובס" עולה, כי הכנסות הקבוצה הסתכמו אשתקד בכ-75.3 מיליון אירו (כ-97 מיליון דולר) לעומת כ-24.8 מיליון אירו ב-2003 (כ-32 מיליון דולר) וכ-24.2 מיליון אירו (כ-31.1 מיליון דולר) ב-2002.

בשנתיים האחרונות לא הציגה טליט רווח תפעולי. ב-2004 הסתכמו הפסדיה התפעוליים בכ-2.3 מיליון דולר וב-2003 הסתכם ההפסד התפעולי בכ-13.9 מיליון דולר. ב-2002 רשמה החברה רווח תפעולי של כ-850 אלף דולר. מהדו"חות של דאי טלקום, החטיבה הישראלית של טליט, עולה כי ההון העצמי שלה מסתכם בכ-13.2 מיליון דולר וכי היקף המזומנים שבקופתה מסתכם בכ-750 אלף דולר.

דאי טלקום רשמה ב-2004 תזרים מזומנים שלילי של כ-45 מיליון דולר, בעיקר כתוצאה מהתאמות שונות. הרווחים הצבורים של החברה מסתכמים בכ-2.9 מיליון דולר. מהמאזן של דאי טלקום עולה, כי בסוף 2004 הסתכמו התחייבויותיה לטווח הקצר בכ-36 מיליון דולר, מהם כ-31 מיליון דולר לתאגידים בנקאיים. בשלושה החודשים הראשונים של השנה פרעה החברה אשראי בנקאי לזמן קצר בסכום של כ-9 מיליון דולר.

מהדו"חות של פולאר השקעות עולה כי צבר ההזמנות של קבוצת טליט עומד כיום על כ-36.5 מיליון דולר. טליט מעסיקה כיום כ-194 עובדים, 20 מהם מועסקים בדאי ישראל והיתר בדאי איטליה. ב-2004 הקטינה טליט את מצבת כוח האדם באיטליה ב-33 עובדים. לעובדי טליט אופציות שניתנות למימוש תמורת עד 14% מהון המניות של החברה טרם ההנפקה.

חברת האחזקות טליט קומיוניקיישן היא חברה בינלאומית שמרכזה באיטליה, והיא עוסקת בתכנון ומכירה של חומרה לתקשורת במכשירים ניידים. לחברה שתי חטיבות: חטיבה אחת עוסקת בתכנון, פיתוח, ייצור ומכירה של מודולי סלולר ליישום בתקשורת בין מכונות (M2M).

החטיבה השנייה עוסקת ביבוא, פיתוח והפצה של מכשירי סלולר וציוד נלווה. חטיבה זו מוכרת מכשירי סלולר לאחר שרכשה את המכשירים מיצרני OEM וביצעה בהם פיתוח ומיתוג מחדש. החטיבה מתאימה את מכשירי הסלולר לפי דרישה, ומפיצה מכשירי סלולר של יצרנים אחרים. בחטיבה זו כלולה גם הפעילות הישראלית של טליט (דאי טלקום) שעוסקת ביבוא והפצה של מכשירי סלולר וציוד נלווה למכשירים. *