עידוד בנייה בירושלים: סובסידיה של 150 ש' לכל מ"ר במרכז העיר

ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי: "בתוך זמן קצר השקעות בירושלים יהפכו לכדאיות ורווחיות, והיזמים לא יצטרכו את הסובסידיה הזו"

הממשלה תעניק ליזמים סובסידיה של 150 שקל לכל מ"ר שיבנה במרכז ירושלים, בכדי לעודד התחלות בנייה.

הקבלנים יקבלו את הסובסידיה בתנאי שמדובר בפרויקט הכולל בנייה של יותר מ-5,000 מ"ר. ההטבה מוגבלת ל-100 אלף המ"ר הראשונים ולתקופה של 5 שנים.

בנוסף גיבשה הממשלה, בשיתוף עיריית ירושלים, הטבות לרוכשי דיור ולסטודנטים. חבילת ההטבות תוצג בשבוע הבא בוועידת העסקים לירושלים. על-פי ההסכם, סטודנטים שישכרו דירות במרכז העיר יהיו זכאים למענקים של 100-150 דולר לחודש למשך 5 שנים. בנוסף, רוכשי דירות בכל ירושלים יהיו זכאים להלוואת מקום לתקופה של שנתיים.

ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי, אמר כי "ההטבות ניתנות במטרה לגשר על הפער העכשווי. בתוך זמן קצר השקעות בירושלים יהפכו לכדאיות ורווחיות שיזמים לא יצטרכו את הסובסידיה הזו".

לופוליאנסקי אמר עוד, כי כל הפרמטרים הכלכלים בעיר מצביעים על נסיקה. לדבריו, יש עלייה של 50% בייצוא המקומי, 42% מהחברות בירושלים מדווחות על עלייה ברווחיות וההגירה השלילית נמצאת בירידה.

מנכ"ל העירייה, איתן מאיר, הוסיף כי בירושלים פוטנציאל עצום שלא ממומש. לדבריו, האינדיקטורים הכלכליים מייצרים אווירה חיובית שיביאו בין היתר להשקעות גדולות של הסקטור הציבורי, ובעקבותיהם השקעות של הסקטור הפרטי.

ועידת העסקים בירושלים תתקיים בתחילת השבוע הבא. לוועידה צפויים להגיע 70 ראשי ערים מכל העולם.